Gå til innhold

Er ASUS 8880 GTS 640 MB et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å finne meg et nytt grafikkort en stund. Jeg har et ASUS P5N32-Sli hovedkort, en Inten Core 2 Duo prosessor 6400 og 2 gig med 800 mhz minne. Jeg bruker Win XP (har ikke helt kastet meg på Vista-bølgen ennå). Mine gamle Gainward-kort i Sli sparker ikke unna slik de engang gjorde, så jeg må nok oppgradere. I den forbindelse ser jeg på ASUS 8880 GTS med 640 mb, og tenker at det ser ut som et godt kjøpt. I fremtiden kan jeg vel doble ytelsen ved å kjøpe ett til (når de blir billigere), og sette dem opp i SLI.

Noen som har noen formening om dette er bra kjøp? Jeg får ikke så mye ut av de 3Dmark-testene som ligger her, skjønner det rett og slett ikke.... så jeg takker for litt fri synsing. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har forsøkt å finne meg et nytt grafikkort en stund. Jeg har et ASUS P5N32-Sli hovedkort, en Inten Core 2 Duo prosessor 6400 og 2 gig med 800 mhz minne. Jeg bruker Win XP (har ikke helt kastet meg på Vista-bølgen ennå). Mine gamle Gainward-kort i Sli sparker ikke unna slik de engang gjorde, så jeg må nok oppgradere. I den forbindelse ser jeg på ASUS 8880 GTS med 640 mb, og tenker at det ser ut som et godt kjøpt. I fremtiden kan jeg vel doble ytelsen ved å kjøpe ett til (når de blir billigere), og sette dem opp i SLI.

Noen som har noen formening om dette er bra kjøp? Jeg får ikke så mye ut av de 3Dmark-testene som ligger her, skjønner det rett og slett ikke.... så jeg takker for litt fri synsing. :)

9001039[/snapback]

Så vidt jeg vet må du ha Nvidia/nforce brikkesett på hovedkortet ditt for å kunne bruke 8800 kortet..

EDIT: Det har du nok også, hehe.. Ja dette er nok et bra kjøp!

Endret av andreas
Lenke til kommentar
Man må ha nForce-chipset om man skal kjøre SLI.   Det er det samme hva man har om man bare skal kjøre et enkelt nVidia-kort ja.

9001597[/snapback]

feil, feil, feil, feil, feil !! FEIL !

dAAmit hovedkort har full støtte for SLI, problemet er at dAAmit ikke annonserer dette, de vil promotere sitt eget system, Crossfire.

DERFOR, kan du få kjøpt fra BIOS produsenten, SLI støtte til dit dAAmit hovedkort.

Men det er en idiotisk trend vi ser under utvikling.

dAAmit holder seg for segselv (noe som vil bli dAAmits fall).

Intel og nVidia, VIA går for SLI, samt nVidia har uoffisiell crossfire støtte.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Det er riktig som Smirnoff sier, at Intel hovedkort bare støtter Crossfire sånn offisielt. Og at Nvidia bare støtter SLI sånn offisielt. Og det er dette man bør forholde seg til om man skal handle hovedkort.

Går man med planer om SLI så kjøper man et hovedkort basert på Nforce brikkesett, og går man med planer om Crossfire så kjøper man hovedkort med Intel brikkesett.

Om det er helt uaktuelt, og man bare ønsker å kjøre ett kort så er det det samme hva man velger.

Lenke til kommentar
640MB versjonen av 8800GTS er vel noe av det lureste man kan kjøpe. Drar alt av spill glatt. Selv har jeg 8800GTX. Men det er strengt tatt ikke nødvendig om man ikke spiller i svært høye oppløsninger.

9002473[/snapback]

Hvordan er GTS sammenlignet med GTX hvis man spiller i 1600x1200 oppløsning?

Lenke til kommentar

Har 8800GTS 640MB selv, og i nyere spill som f.eks ColinMcRae DiRT så kjører spillet best i 1280x1024. (Litt for lav framerate for min smak i 16x12). Nå kjører jeg også med 4xAA på forsåvidt. Uten AA så hadde nok 1600x1200 gått helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...