Gunn@r Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg lurer på hva den nye standarden til skjermkort heter!? Vi hadde jo AVG, og så kom DVI... men nå har det visstnok kommet enda en ny standard! Noen som har blitt oppdatert?! Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 DVI er vel det nyeste, ikke hørt om noe annet. Vet ikke om du tenker på HDCP ? Men HDCP er jo lyd og bilde igjennom DVI (så vidt jeg har fått med meg) Hvis det skulle være HDCP du tenker på så kan du jo lese mer om HDCP her Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg lurer på hva den nye standarden til skjermkort heter!? Vi hadde jo AVG, og så kom DVI... men nå har det visstnok kommet enda en ny standard! Noen som har blitt oppdatert?! 9000919[/snapback] AVG ?? Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg lurer på hva den nye standarden til skjermkort heter!? Vi hadde jo AVG, og så kom DVI... men nå har det visstnok kommet enda en ny standard! Noen som har blitt oppdatert?! 9000919[/snapback] AVG ?? 9003976[/snapback] VGA Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Mente det var en standard som hetet hd d-sub....som da er den nye standarden!?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 HD-DSUB er den vanlige 15-pins skjermkontakten. En vanlig DSUB på den størrelsen har bare 9 pinner. F.eks. seriell-porten. (HD = High Density) HD-DSUB (og DSUB) er ingen standard. Det er navnet på en fysisk tilkopling. HDMI er "den nye SCART-en". HDCP er noe HELT annet. HDCP på Wikipedia. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Her er et bilde av den (eventuelt) gamle standarden + et bilde av den (eventuelt) nye standarden... DVI Ny standard Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Her er et bilde av den (eventuelt) gamle standarden + et bilde av den (eventuelt) nye standarden... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor DVI Ny standard 9006799[/snapback] Den nye har vi hatt på jobben lenge. ATI x300 serien. Fra den koblingen må vi ha en splitter som gjør at vi kan kjøre 2 skjermer. Aner ikke hvorfor det ikke heller er 2 skjermutganger på kortet. Vi kan velge om vi vil splitte til 2 DVI eller 2 VGA, men at det er en ny standard tviler jeg på. edit: en av leifene er borte Endret 5. juli 2007 av Sovehest Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Her er et bilde av den (eventuelt) gamle standarden + et bilde av den (eventuelt) nye standarden... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor DVI Ny standard 9006799[/snapback] Den nye har vi hatt på jobben lenge. ATI x300 serien. Fra den koblingen må vi ha en splitter som gjør at vi kan kjøre 2 skjermer. Aner ikke hvorfor det ikke heller er 2 skjermutganger på kortet. Vi kan velge om vi vil splitte til 2 DVI eller 2 VGA, men at det er en ny standard tviler jeg på. edit: en av leifene er borte 9006912[/snapback] Man trenger ikke nødvendigvis å splitte koblingen! Vi har skjermer som har samme kontakt og kan kjøres rett på koblingen, uten noe form for splitt. Men selvfølgelig, om man har skjermer med bare VGA eller DVI utgang, så må man ha en splitter... Takk for svar iallefall Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Man trenger ikke nødvendigvis å splitte koblingen! Vi har skjermer som har samme kontakt og kan kjøres rett på koblingen, uten noe form for splitt.Men selvfølgelig, om man har skjermer med bare VGA eller DVI utgang, så må man ha en splitter... Takk for svar iallefall 9007455[/snapback] Visste ikke at det ble laget skjermer med den inngangen. Vi har maskinpark fra DELL, dete inkluderer skjermer, og ingen av disse har denne inngangen.. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Jeg har DVI på mitt skjermkort, den "gamle altså, men går det ann å bytte til ny? jeg har geforce 8800 gtx, men hvilken kabel leveres med nye skjermer man kjøper i dag? Eller kjøpe ny kabel til skjermen? med den gamle? Endret 7. juli 2007 av bruno99 Lenke til kommentar
Megern Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg har DVI på mitt skjermkort, den "gamle altså, men går det ann å bytte til ny? jeg har geforce 8800 gtx, men hvilken kabel leveres med nye skjermer man kjøper i dag?Eller kjøpe ny kabel til skjermen? med den gamle? 9022211[/snapback] Du trenger vel ikke å bytte fra dvi da . Dvi fungerer helt fint og kommer til å være på markedet en god stund til. Nye skjermer i dag har som regel dvi og vga, men noen nyere skjermer blir også levert med bare dvi eller bare vga. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 "Problemet" løst, fant koblinger de imellom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå