RulleRimfrost Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei. Hvordan kan jeg loope vha index i en array (det jeg benytter her ser ut til å loope på verdien. Får feil når den treffer en string i stedet for integer) Dim currentRow As String() ' Dynamisk lengde... Dim newRow(40) As String Dim i As Integer ' Fyller currentRow... For Each i In currentRow ' For hver index mener jeg her... newRow(i) = currentRow(i) i += 1 Next Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 For i As Integer = 0 To newRow.Length newRow(i) = currentRow(i) Next Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Takker. Det ble mye penere enn mine nåværende hundre linjer kode med newRow(0)=currentRow(0). Regner med det også er raskere enn orginalkoden min, som bruker ReDim Preserve på currentRow for å tilføye verdier i Arrayet, når dette skal loopes ca 100 000 ganger ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg vet ikke hva koden din gjør, så det vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Bruk heller en liste. Det er som regel raskere og langt enklere å anvende: Dim currentRow As New List(Of String)(40) currentRow.Add("en tekst") currentRow.Add("en annen") ' osv. ' Fungerer som For-Each-løkken i ditt eksempel Dim newRow As String() = currentRow.ToArray Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå