Gå til innhold

C#: Commodore 64 emulator i C# (Kanskje VB.net)

Anbefalte innlegg

God dag alle sammen.

Jeg har startet å lære meg c#, tenkte som ett første prosjekt å emulere den fantastiske C64 (C64 Wikipedia) :)

Hva er en emulator (wikipedia)

Jeg har kun funnet ett annet prosjekt som er startet Sharp C64 / C64#.

Jeg lurte da på om det er noen andre fanatiske C64 folk der ute som også har lyst til å programmere en C64 emulator i C#?

Jeg har ingen arbeidsplan, tidsskjema eller lignende enda :)

Jeg vil anbefale boka On the Edge: The Spectacular Rise and Fall of Commodore for alle som er interresert i historen.

For CPU'en som skal emuleres er litt info her MOS Technology 6510 (Wikipedia)

Jeg har kommet så langt som å emulere 9 opcodes (registerem STA_absolute og LDA_immidiate), laste in romene (kernal, basic, chargen)...

Slenger på noen nyttige lenker:

How To Write a Computer Emulator

Endret av tømta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen her som er interresert? ...

Meningen med emulatoren er å lage kode som er lett å forstå, det trengs ikke kjempe mye forkunnskaper da det går an å lese seg til bare akkurat det som trengs. (basis kunnskaper innen programmering trengs men)

Det er ikke nødvendig å kode alt i C#, visual basic.net går jo også fint...

Å kjenne til assembler er også kjekt, men absoultt ikke ett krav, da å skrive en emulator er en fin måte å se hvordan det fungerer.

Jeg synes det er spennende å lære hvordan en emulator fungerer, dette kan jo være en fin sjanse til en introduksjon?

Jeg synes bare det er litt kjedelig å lage det helt på egenhånd, så hadde vært kult hvis noen ble med!

Hvis det viser seg at dette blir noe av så må det jo lages en webside osv... tenkte å legge det ut på sourceforge når tiden blir moden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...