Gå til innhold

Problemer med cdrom i Windows2000

Anbefalte innlegg

hei jeg har en data jeg holder på å sette sammen for en venn og alt funker fett bortsett fra når win2k starter så kommer innstalasjons prosessen til cdrom'n hver eneste gang. så jeg bestemte meg for å prøve å innstalere winxp, men da fikk jeg beskjed om at det var problemer med cdrom.sys og innstalasjonen ble avbrutt. Jeg var sikker på at cdromen var pnp.... rart! Har søkt rundt etter info om dette problemet men har ikke kommet over noe enda. Det som gjør situvasjonen litt kjip er at vennen jeg setter den sammen for flytter til bergen i morra og siden jeg bor i lillesand har jeg en deadline på meg : UgH. Hadde vært fett om noen kunne hjelpe meg.

[edit]

Har sånn btw testet cdromen i min maskin og der funket den fint. Jeg brukte samme win2k cd til å innstalere os på min maskin. Merke på cdromen er Asus (40X12X48X)

[/edit]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IDE kabelene er koblet riktig og jumperene er på plass osv. Det er 2X80gb WD disker på Primary IDE og Asus CD brenneren på Secondary ISD. :( Det er et Abit kd7 hk og alle driverene er innstalert osv.

får btw denne feil meldingen støtt og stadig "Windows could not load the installer for the CDROM. Contact your hardware vendor for assistance."

Lenke til kommentar

Har du vurdert tanken på at rett og slett det bare er å sende inn igjen den cd-romen? evt test cd-romen i en annen maskin for å se om det er cd-romen det er noe galt med.

jeg ville bare sendt den tilbake trur jeg og bedt om ny. Når det gjelder denne vennen din som flytter så er det vel ikke værre enn at du innstalerer alt og at når brenneren kommer setter han den inn selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...