Dator Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg fikk nytt hovedkort, minne, prosessor og kjøler i går, men når jeg hadde satt opp maskinen fik jeg følgende POST message: "System memory test fail. Now booting from operating system" :-? Jeg hadde i en win98 boot disk og den kjørte helt fint, men når jeg begynte og installere winxp fikk jeg denne error beskjeden: "Fatal error writing to drive A" og maskinen låste seg . Kan det være noe annet enn minnet. Mitt system er: Asus A7N8X Delux AMD XP 2200 2x TwinMos 256mb 400Mhz DDR GlobalWin TAK 58 GeForce 2 pro 64mb DDR Chieftec Scorpio 360W Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 hmm merkelig jeg har akuratt samme hk og minne og det funker fett. Lenke til kommentar
RPA Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 En jeg kjenner kjøpte samme hovedkort og 512MB Twinmos ram... samme problem. Hver gang vi prøvde å installere os fikk vi blåskjerm før eller senere. Han kjøpte ny ram og alt var i orden. Hovedkortet er kanskje ikke 100% kompatibelt med TwinMOS ram. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 En jeg kjenner kjøpte samme hovedkort og 512MB Twinmos ram... samme problem. Hver gang vi prøvde å installere os fikk vi blåskjerm før eller senere. Han kjøpte ny ram og alt var i orden.Hovedkortet er kanskje ikke 100% kompatibelt med TwinMOS ram. både jeg pgressum og crusader* kjører dette kortet og twinmos uten probs. Lenke til kommentar
Dator Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Dessuten står det på Asus sine sider at twinmos er støttet http://usa.asus.com/mb/socketa/a7n8x/A7N8Xqvl.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå