Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

små "skilt" til bakpå bilen?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har da 2.9 Liters V6 motor i bilen min, men bakpå så står det da bare Ford Scorpio, og må jo da brife litt me motorn ^^

Så, hvor kan man billigst og enklest kjøpe slike små skilter der det f.eks står 2.9 på?

slik at det f.eks står Scorpio 2.9 bakpå bilen om dere sjønne?

Mvh. Complexity

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De er limt på, så bare skrap av fra en annen bil :)

Men skryte av motorstørrelsen? Bruker bare å svare "ca 100hk" når folk spør om effekt jeg.

9002848[/snapback]

eller bare nok ;)

A: mye hester har du da ?

B: Nok

Lenke til kommentar
ta en tur til nærmeste høgger og se om det finnen noe bak en av bilene som er der ;)

9000975[/snapback]

Oki, skal ta meg en tur på høggern for å inne litt småpjusk til kjærra som f.eks dørhandtak^^ så kan se da =)

De er limt på, så bare skrap av fra en annen bil :)

Men skryte av motorstørrelsen? Bruker bare å svare "ca 100hk" når folk spør om effekt jeg.

9002848[/snapback]

hehe, er bare 145 hk i min da, så er ikke så mye å skryte av :p

er bare litt rart når alle tror det er 2.0 motor i den, og må åpne panseret stadig vekk ^^

Lenke til kommentar

Finnes det regler for den type merkering?

Du kresjer til totalvrak og bakenden viser 6,1 og du er registrert som 1,3

Forsikringsjuks bla bla , blir digg.

Politiet ligger bak deg og leser Ford 9,40

De vet du har en toppfart på 700 så de gidder ikke prøve å stoppe deg men kommanderer spikermatter lengre frem.

(med tanke på at man limer på feil informasjon)

Endret av War
Lenke til kommentar
Finnes det regler for den type merkering?

Du kresjer til totalvrak og bakenden viser 6,1 og du er registrert som 1,3

Forsikringsjuks bla bla , blir digg.

De vet du har en toppfart på 700 så de gidder ikke prøve å stoppe deg men kommanderer spikermatter lengre frem.

(med tanke på at man limer på feil informasjon)

9020313[/snapback]

ikke vet jeg, men er jo riktig informasjon jeg skal sette på da :)

Hva det står bakpå bilen har nix å si om man kræsjer. Det er selvsagt motoren som står i som teller. Om motoren ikke samsvarer med vognkortet, kan man vell få pes.

9020329[/snapback]

oki, kansje jeg slenger på ett Turbo merke og da, hehe :p

motoren stemmer med vognkortet btw :p

edit: om jeg sette inn en turbo, må jeg da få nytt vognkort?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Hva det står bakpå bilen har nix å si om man kræsjer. Det er selvsagt motoren som står i som teller. Om motoren ikke samsvarer med vognkortet, kan man vell få pes.

9020329[/snapback]

oki, kansje jeg slenger på ett Turbo merke og da, hehe :p

motoren stemmer med vognkortet btw :p

9020423[/snapback]

Hmm... Jeg har egentlig ikke peiling på det, men jeg fant følgende som kanskje hjelper:

I utgangspunktet skal alle modifikasjoner på bilen godkjennes av veimyndighetene (Statens Vegvesen ved en trafikkstasjon). Staten har også laget en toleransegrense på +/- 15% forskjell i effekt fra den nominelle som ikke er avgiftspliktig.

Står masse rart om dette, men de fleste sier jo bare at "alt er lov bare man ikke blir tatt". Men slik jeg har forstått det så må bilen vises dersom effekten endres med mer enn 15%.

Lenke til kommentar

15% regelen gjelder ikke som det der.

Det er en normal at bremser / understell er dimensjonert for at en 15% effektøkning kan godkjennes hos tilsynet uten større komplikasjoner. Det må likevel vises og godkjennes om du gjør større inngrep i motor eller elektronikk. Ikke er det sikkert du får det godkjent engang, derfor er "regel" feil ord å bruke.

On topic så syns jeg nå selv det er mye morsommere med en clean bakpart. Så kan de heller gjette seg til hva det var som blåste fra dem :thumbup:

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Tja. Er det nå egentlig det? Biler er vell bygget med et visst slingringsmonn i hva de tåler.

Det er klart det er forskjell på hvor mye ekstra en bil tåler om den er bygget for 550 hester eller 65 hester.

Syns egentlig det er ganske logisk og langt i fra idiotisk.

F. eks. vil bremsene på en bil som er bygget for å tåle 65 hester aldri klare 80 ekstra hester, mens bremsene på en bil som er bygget for 550 hester vil sannsynligvis tåle 80 ekstra hester.

Lenke til kommentar

9020313[/snapback]

Hva er det du babler om du? Politiet kommanderer ikke ut spikermatter bare fordi man et visst antall hester, motorvolum etc. De vil heller ikke avbryte en forfølgelse basert på hva slags merke bilen din er, det kan jeg garantere deg.

Om du så limer på et V8-merke på Ford Fiesta'n din så har det ingenting å si.

Ja, da dette regnes som ombygging antar jeg at det skal skrives inn i vognkortet.

Om du får det godkjent er en annen sak. :wee:

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar

Om du får det godkjent er en annen sak. :wee:

9031831[/snapback]

Med moderat ladetrykk og dokumentert effekt som er innenfor hva understell og bremser på en cosworth er dimensjonert for så ser jeg ingen grunn til at noe slikt ikke skulle bli godkjent.

Lenke til kommentar
Med moderat ladetrykk og dokumentert effekt som er innenfor hva understell og bremser på en cosworth er dimensjonert for så ser jeg ingen grunn til at noe slikt ikke skulle bli godkjent.

9032271[/snapback]

Det er bra, jeg har aldri prøvd. Vet bare at det kan være vrient å få BT til å godkjenne ettermontert turbo etc, men jeg ser poenget ditt der. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...