hermsty Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har tengt å kjøpe meg nytt skjermkort, men jeg er usikker på hvilket kort jeg skal kjøpe meg. Har lenge tengt på geforce 4, men nå er jeg mer usikker.... noen som har tips til andre kort???? makspris: 2500kr. Jeg redigerer masse film og trenger derfor et kort som rendrer ganske fort... Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Tja, i den prisklassen så er vel det beste kortet GF4, men til det bruket ville jeg vel lagt litt mer kr. i og gått for et Radeon 9700 Pro eller et Matrox Pharelia kort. Disse kortene har overlegen 2D kvalitet kontra NVidia. Uansett, du bør kjøpe et med 128MB ram. Endret: Fant dette på komplett.no, kunne kanskje vært noe? Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB kr. 2400,- Des, OUT! Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Trenger du et kort som rendrer rimelig kjapt, hadde jeg venta på gef FX og spart opp noen grunker imens. Lenke til kommentar
hermsty Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 tror jeg ender på: Abit Siluro Geforce4 Ti4200-8X 128MB virker som et veldig bra kort for en billig penge. Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 tror jeg ender på: Abit Siluro Geforce4 Ti4200-8X 128MBvirker som et veldig bra kort for en billig penge. Hva skal du med 8x? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 tror jeg ender på: Abit Siluro Geforce4 Ti4200-8X 128MBvirker som et veldig bra kort for en billig penge. Hva skal du med 8x? Ver å tenke litt på framtida kanskje? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Nå er det jo ikke skjermkorte som rendrer noe som helst når man først er i prosessen med å rendre. Både film og 3D så er dette ene og alene CPUen som gjør. MEN...det er noen skjermkort som er bedre på å vise video i realtime på skjerm når du redigerer. Men jeg vet faktisk ikke om desktop skjermkort er optimalisert eller klargjort for dette. De er jo gode til å spille av en DVD film, men det er noe helt annet enn å jobbe i Premier, After effects, combustion, avid..osv..å redigere video. Det finnes profesjonelle løsninger som har en tett integrasjon med hardware og software, men da snakker vi om litt mer cash ja!! AKIRA Lenke til kommentar
hermsty Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Joda dette er jeg helt klar over. Men det vil bli likere å redigere film med et 128mb kort enn med en 64mb kort. Når det gjelder "hvorfor jeg velger 8x" var fordi at det kortet jeg valgte meg var tilfeldigvis med 8x. Jeg er meget klar over at forskjellen mellom 8x og 4x er minimal... men det ble jo bare slikt Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Joda dette er jeg helt klar over. Men det vil bli likere å redigere film med et 128mb kort enn med en 64mb kort. : Mener du "lettere"? Og hvor har du det fra? Sist jeg sjekket har minne på korte med mengden teksturer fra 3D spill det kan laste inn, og hvor høy oppløsning du kan ha på skjermen....og overhode ikke noe med avspilling av video. Igjen, hvis ikke det redigeringsverktøyet ditt er skrevet for å utnytte alle de forskjellige video chippene som finnes på forbruker kort (som er såpass mange at jeg tviler de gidder), vil du ikke merke noe uansett vilket forbruker skjermkort du kjøper. En ytelse forbedring vil bare komme når du kjøper hardware og software som er designet for hverandre..feks Avidi, pinacle..osv. AKIRA Lenke til kommentar
haabe Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hvis du vil unngå å bruke lang tid til å rendre filmer, trenger du sannsynligvis et videoredigeringskort med støtte for realtime rendering, som for eksempel Matrox RT2500 Lenke til kommentar
Biera Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Tja, i den prisklassen så er vel det beste kortet GF4, men til det bruket ville jeg vel lagt litt mer kr. i og gått for et Radeon 9700 Pro eller et Matrox Pharelia kort. Under 2500? Radeon 9700. 2300,- Lenke til kommentar
hermsty Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Tusen takk for alle tips. Endte opp med et Asus GF4 ti 4600 til knappe 2000 kr. Er godt fornøyd med kortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå