Gå til innhold

Pioneer VSX-1017 har ikke støtte for HD-surround!

Anbefalte innlegg

Leste på Pioneer sine sider og de har lansert flere nye forsterkere den siste tiden, den største av de nye Pioneer VSX-1017 som erstatter 1016 har ikke støtte for HD-surround etter det jeg har sett.

Det er vel for dårlig :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD-surround? Aldri hørt om engang, hva er det? Er ikke DTS-HD eller Dolby True HD dere mener?

Jeg er ganske sikker på at de nye Pioneer forsterkerene skal ha både HDMI 1.3 og støtte for de rette surround formatene..

Lenke til kommentar
HD surround er jo helt nytt, så ikke døm dem for hard bare på grunn av dette.

9000422[/snapback]

Onkyo er allerede ute med forsterkere klare for de "nye" lydformatene. Hvis en gigant som pioneer ikke klarer å følge med må de regne med å sakke akterut i forhold til Denon, Yamaha, Onkye, etc.

Ble faktisk skuffet, håper de større modellene fra Pioneer får støtte for dette.

HD-surround? Aldri hørt om engang, hva er det? Er ikke DTS-HD eller Dolby True HD dere mener?

Jeg er ganske sikker på at de nye Pioneer forsterkerene skal ha både HDMI 1.3 og støtte for de rette surround formatene..

9000466[/snapback]

http://www.pioneer.no/no/products/42/98/40...AV-S/index.html

Se selv, dette er vel en forsterker med veiledende pris på ca. 7000 kr og burde derfor ha støtte for HD-lyd.

Lenke til kommentar

Så at det ikke sto spesifisert der, men har ikke funnet noen presse melding på de nye pioneer forsterkerene så ville ikke stolt alt for mye på den infoen enda. Ser at selv på de nye Elite modellene står ikke HD formatene spesifisert, og de er jeg hvertfall rimelig sikker på at vil støtte det.

Lenke til kommentar
Så at det ikke sto spesifisert der, men har ikke funnet noen presse melding på de nye pioneer forsterkerene så ville ikke stolt alt for mye på den infoen enda. Ser at selv på de nye Elite modellene står ikke HD formatene spesifisert, og de er jeg hvertfall rimelig sikker på at vil støtte det.

9001087[/snapback]

Hvor ser du de nye elitemodellene? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvor ser du de nye elitemodellene? :hmm:

9012589[/snapback]

Man har da sine kilder... ;)

edit: Elite modellene ligger ute på den pioneer.com nå faktisk.

http://en.wikipedia.org/wiki/XM_HD_Surround

vet ikke om det er de trådstarter tenker på , men etter hva jeg ser så er det for radio sendinger

btw hva som er så mye bedre med hd lyd da ??

flere kanaler ?

EDIT : meg bekjent så er det enda bare dolby digital og DTS som er standaren for lyd når det gjelder mulitkanal lyd .

9012641[/snapback]

Tror det trådstarter tenker på er de nye HD lydformatene som kommer i sammenheng med Blu-ray og HD DVD, altså DTS-HD og Dolby True HD.

Det er vel 7.1 som blir standard i begge disse formatene mener jeg, samt at lydkvaliteten i seg selv er bedre. Men nå tror jeg ikke det er lyden som blir den største forskjellen ved de nye HD formatene, hos de aller fleste begrenser det seg nok endel i utstyret uansett..

Endret av phax
Lenke til kommentar
Det er vel 7.1 som blir standard i begge disse formatene mener jeg, samt at lydkvaliteten i seg selv er bedre. Men nå tror jeg ikke det er lyden som blir den største forskjellen ved de nye HD formatene, hos de aller fleste begrenser det seg nok endel i utstyret uansett..

9013148[/snapback]

Jepp, det er vel 7.1 det hovedsaklig dreier seg om her.

Med de nye formatene får man ca CD-kvalitet i Surround, siden vi allerede har dette fra før på vanlig musikk-CD-er vil ikke mange se på dette som noen revolusjon.

Likevel, CD-kvalitet på 7 hele kanaler er sinnsykt bra og med de nye Surround-HD formatene vil anlegget bli begrensningen i de aller fleste tilfeller. Vil påstå at anlegget vil bli begrensningen i nesten alle 7.1 anlegg under 60-70 000 kr.

Den andre begrensningen er så klart innspillingen på lyden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...