kfe Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 har nylig kjøpt denne kjøler`n http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?a...rtnr=CMK702151A til min XP2100 har en ildetemp på 51c å load temp på 60-65c :o i tilegg har jeg 2 kabinettvifter.. noe jeg kan gjøre får å få ned tempen litt? :-? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Mange muligheter: * Dårlig kontakt * feil monter kjøler eller goop * skeiv kjøleribbe eller prosessor * Du må ALDRI stole på verdiene i bios. Har ikke testet den kjøleren selv, men den ser ikke så hefdig ut selv om det er en heatpipe. Du kan kjenne på CPU ribba og se om den er varm. Lenke til kommentar
555 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Må du ikke ha liggende maskin for at vesken skal renne tilbake i heatpipen? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Må du ikke ha liggende maskin for at vesken skal renne tilbake i heatpipen? Trur ikke det. Det blir jo "pumpet" rundt så det skal jo ikke ha noe og si. Hadde det ikke godt så hadde det vel stått en advarsel. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 har nylig kjøpt denne kjøler`n http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?a...rtnr=CMK702151A til min XP2100 har en ildetemp på 51c å load temp på 60-65c :o i tilegg har jeg 2 kabinettvifter.. noe jeg kan gjøre får å få ned tempen litt? :-? Prøv å kjør med åpent kabinett, har fått nedgang i temperatur selv om eg har 5 stille kabinettvifter. Holder tempen seg oppe og "bunnplata" - der rørene kommer ut kjennes varm er kanskje kjøleren defekt - "Heatpipen" transporterer ikkje varme. En har muligheten til å montere en socket A kjøler feil vei, gjør en det får kjerna i prosessoren kun kontakt med ene kanten mot kjøleren - ikkje hele flata, som på min XP2600+ er mindre enn lillefingerneglen min. Har nå 36 grader på CPU, 28 på MB fra PC Probe og ca. 20 i rommet. Taisol sin Heatpipe-kjøler funker "perfekt" hos meg i mitt tower. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå