Sjokolade Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg har forstått at vista (spesielt 64bit) bruker mer ram en xp eller vista 32 bit. Men hvor mye ram trenger jeg til spilling og tung bildebehandling i 64 bit vista? Jeg skal snart kjøpe meg ny laptop (lurer på en zepto) og er derfor veldig nysgjerrig på dette. Oppsettet jeg foreløpig ønsker er: - Core 2 Duo t7500 - nVidia 8600m - 4 gb Kingston 533Mhz ram Håper noen kan gi meg noen kloke svar. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Godt oppsett det, når det gjelder ram så vil jeg si at det burde være minimum 2GB, vista sluker en bit av rammen for å gjøre oppstart av programmer raskere osv, og hvis du skal spille high end spill(som du kommer til med 8600) så kommer 2GB kort, derfor er 3GB greit å ha. Sleng på 1GB til og du er trygg i nærmeste framtid mot alt som tar minne Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Ja, 2 gb er minmum av det som er anbefalt til vista, men det holder fint med 2, men ikke noe galt i å ha 4 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 64bit versjonen bruker vel rent faktisk ikke mer ram enn 32bit versjonen slik jeg har forstått det, men den kan utnytte mer enn de pluss/minus 3.1 GBene som 32bit klarer å benytte seg av. Til spilling skal det holde fint med 2GB også i Vista. Til tung bildebehandling er det dog kanskje en god idé med litt mer, men jeg tror nok det er best å få for 4GB fremfor 3GB så, ettersom det er bedreå kjøre med identiske minnebrikker parvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå