eolaih Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Har tenket å oppgradere maskinen med ny cpu. Hovedkortet mitt støtter FCPGA prosessorer. Men på Komplett så er det noen CUP'er med FCPGA2. Kan jeg bruke disse ? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Eldre FCPGA hovedkort støtter ikke FCPGA2, da må du ha en adapter. Husker ikke noen forhandlere av disse i farta. Hva slags hovedkort har du forresten? Lenke til kommentar
eolaih Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har et ASUS CUV4X hovedkort, med celeron 600@765. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Det hovedkortet støtter ikke FCPGA/2 CPU'er desverre. Grunnen er at Intel forandret betydningen av 10 pin'er fra FCPGA -> FCPGA/2. Derimot så finnes det sokkelkonvertere som gir deg mulighet til å sette en FCPGA/2 CPU på et hovedkort som kun støtter FCPGA. Hvor mye de koster og hvor man kan få tak i dem veit jeg desverre ikke ... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Det er mulig å bruke PCPGA2, men da må du nok belage deg på litt modifisering av hovedkortet, lashing av cracket bios etc. Det er kun spenningene på noen pinner som er endret, men det går faktisk an å bruke FCPGA2 på tross av dette. Men det kan kanskje lønne seg rent pris/ytelse-messig å heller oppgradere både CPU og HK. PS. tips til neste gang du skal oppgradere: Finn ut hvor rask CPU HK ditt støtter. Vent med å oppgradere til den raskeste CPU'en HK'et støtter blir passe billig, men før den ikke er mulig å få tak i lengre. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Det er vanligvis slik at hk står for en vesentlig del av ytelsen i dagens pc'r... det lønner seg forresten mer å kjøpe en billig cpu og overklokke den til grensen for cpu'n det pleier å være ca like raskt som den kjappeste cpu'n av det slaget på markedet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå