Gå til innhold

Hva er nok RAM og er anbefalte maskinkrav noe å anbefale?

Anbefalte innlegg

Jeg skifta fra 256 til 768, og sparte 1/2 minutt på loadinga til Battlefield... Har  kompiser som "bare" har 512, og de bruker betydelig lengre tid en meg på å loade BF.  

Jeg blir litt frustrert når folk sier at 512 er "nok". Ingnting er "nok" når det er snakk om data... Jo mer, jo bedre - Mer ram = raskere PC

Err... Poenget med mer ram er jo at man skal kunne unngå å begynde å bruke virtuelt ram på hd'n. 512 tror jeg nok skal holde til BF1942.. heh ;P

Og om man booter maskinen med 512 eller 4096 så er det stort sett samma F?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skifta fra 256 til 768, og sparte 1/2 minutt på loadinga til Battlefield... Har  kompiser som "bare" har 512, og de bruker betydelig lengre tid en meg på å loade BF.  

Jeg blir litt frustrert når folk sier at 512 er "nok". Ingnting er "nok" når det er snakk om data... Jo mer, jo bedre - Mer ram = raskere PC

Err... Poenget med mer ram er jo at man skal kunne unngå å begynde å bruke virtuelt ram på hd'n. 512 tror jeg nok skal holde til BF1942.. heh ;P

Og om man booter maskinen med 512 eller 4096 så er det stort sett samma F?

DU har vist "sett" lyset

Lenke til kommentar

Hm, selv har jeg 320 MB SDRAM fra før. Bestilte nettopp en 256 brikke så jeg kan bytte ut 64-brikka, den kostet bare 300 så det var ikke store investeringen.

Men i forhold til det som står her lurer jeg litt. Det er jo relativt sjelden full kapasitet av minnet bukes hos meg vil jeg tro- skjer det et eller annet voldsomt er det Pentium III'en min som får kjørt seg. (Vet at hk + prosessor er flaskehals her men den duger jo så jeg gidder ikke begynne noen stor oppgraderingsprosess nå). Jeg pleier kjøre Opera med 20-30 vinduer, winamp eller film, endel småting som ruller, tyngre ting er ikke så ofte. Vil jeg merke noen forskjell?

Minnes med glede den dagen jeg oppgraderte fra 64 og alt plutselig gikk som smurt...

(Edit)

Hm, etter litt "testing" ser jeg jo at minnet aldri er i nærheten i å bli fullt utnyttet. 256 nye skal da logisk sett være ganske ubrukelig. Jeg er visst en av de som har latt seg lure av alt snakket om "man kan aldri få nok minne" og sideveksling osv. Men nå var ikke 300 all verden heller da.

Litt off-topic (tråden er jo allerede litt malplassert): Går det an å få til en retur før varen i det hele tatt har blitt sendt? Pengene er alt trukket fra min konto men webshoppen har ikke sendt varen... Litt baklengs hvis jeg må vente til jeg har fått pakke til jeg kan bruke angreretten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...