Gå til innhold

PODXT Live: Koble til rørforsterker eller monitor?

Ṱormod

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal snart kjøpe en PODxtlive + modelpacks. Det som jeg lurer på om jeg bør kjøpe en amp ala Fender Blues jr eller en annen enkanals røramp for å få den beste lyden, eller kan jeg bare kjøpe to samson studiomonitorer? Hva tror dere vil gi best resultat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

skal du bruke dette live eller på rommet?

men uansett og kaste bort penger på en rør amp og så bruke en pod på den er vell som å vifte med rumpa på en homsebar...

da kan du heller kjøpe en vanlig transistor amp,

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å bruke den i studio, hjemmeøving og sammen med bandet mitt. Monitorer blir kanskje litt lite da. Hadde en Orange Tiny Terror og en POD XT Live fungert bra sammen tror dere? Har lest at røramper får POD XT Live til å høre bedre ut. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Jeg har tenkt å bruke den i studio, hjemmeøving og sammen med bandet mitt. Monitorer blir kanskje litt lite da. Hadde en Orange Tiny Terror og en POD XT Live fungert bra sammen tror dere? Har lest at røramper får POD XT Live til å høre bedre ut. Hva tror dere?

9005545[/snapback]

kan ikke se hvorfor det skulle bli bedre.. du bruker jo unsett poden som "forsterker" som kjører gjennom ampen...

poenget med rør forsterker er selve rør lyden og amp lyden. for og si det sånn hvis man kjøper en rør amp til 20.000kr også bruker om distrotion padal på den så for det første har du kasta bort masse penger og du har banna i kirka..

live blir ting mikketopp unasett så du trenger ikke noe massiv amp...

kjøp deg en billig marshall transitor combo og kjør poden igjennom den...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...