austegaa Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Jeg har fått et stort problem Og det er at når jeg skal inn på web uansett om det er med gprs eller wlan, får jeg følgende melding : "Generell feil: minne fullt, lukk noen prgrammer og prøv igjen" Har no nettop kjøpt meg handy taskman v1,05, for og se hvilken prog som bruker minne og til hva, når jeg får meldingen e det over 16-18mb ram ledig og bare web og ventemodus som kjører. Er det feil med min mobil? eller bare en bugs? Det ordner seg når jeg restarter mobilen, men det er en heller omstendelig prosess... Endret 6. juli 2007 av austegaa Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Er det feil med min mobil? eller bare en bugs? Det ordner seg når jeg restarter mobilen, men det er en heller omstendelig prosess... 8999485[/snapback] Dette er nok dessverre et ganske vanlig problem med Symbian telefoner. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Den integrerte browseren i symbian er basert på khtml og er ikke "memory safe". Det som skjer er at om du laster en side, og rendringsprosessen bruker mer ram enn det som er tilgjengelig feiler den med feilmeldingen du beskriver. Jeg vil anbefale deg å teste ut nyeste opera mini beta (den er egentlig ganske lik symbian browseren i bruk). Forskjellen er at opera er lagd bl. a. for å kjøre på systemer med lite minne, og er defor "memory safe". Opera vil til enhver tid tilpasse seg hvor mye ledig minne som finnes, og vil aldri gå tom for minne, uansett hvor stor eller tung side som skal rendres. (Dette gjelder også for opera på f. eks. windows eller linux, men her vil man egentlig ikke legge merke til pga mer ram og swap) Lenke til kommentar
austegaa Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Tusen takk, det hjalp Ingen flere web problemer eller minne problemer på min telefon Endret 6. juli 2007 av austegaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå