Schlipperz Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) jeg driver og setter opp et excel ark for åversiktlighetsens skyld, vor jeg skal kjøre noen filer via knapper,. Men jeg plages litt med og få kjørt en ekstern fil ved og trykke på en commandbutton. Noen som har et forslag? Endret 5. juli 2007 av Schlipperz Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Kan du presisere "kjøre en fil" ? Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Ja det kommer nå an på da. Er det f.eks en Wordfil er det bedre å fjernstyre en instans av Word enn å bare sparke den igang via Windows. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Godt mulig, men han sier "kjøre" istedenfor å "åpne", så det var min tolkning. Lenke til kommentar
Schlipperz Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Kan du presisere "kjøre en fil" ? Beste hilsen Harald 8999248[/snapback] Ooi dere var raske til og svare Skal starte/kjøre en fil vi har laget oss for og skifte til et annet fast ip oppset vi en knapp/commandbutton i et excel ark. filen heter For eksempel ip2.bat Lenke til kommentar
Schlipperz Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Shell("filnavn") 8999250[/snapback] Riktig Tusen takk for raskt og enkelt svar. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Da er vi skjønt enige: Private Sub CommandButton1_Click() Shell "C:\Temp\ip2.bat" End Sub med eller uten parentes rundt fullt filnavn. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) med eller uten parentes rundt fullt filnavn. 8999390[/snapback] Nja ... parenteser forutsetter i VB6/VBA at kommandoen prefikses med Call-nøkkelordet: Call Shell("C:\Test.bat") Men det går mer eller mindre ut på det samme. Endret 4. juli 2007 av aadnk Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Det har du helt rett i på generelt grunnlag, jeg skriver også konsekvent Call og parenteser om parametrene siden det er mye mer lesevennlig. Men det ser altså ikke ut til å gjelde Shell. Dette funker faktisk helt fint: Shell ("C:\Temp\Test.bat") -pleier å testkjøre kode jeg poster da Beste hilsen Harald Endret 4. juli 2007 av Harald Staff Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Sannelig har du ikke rett i det. Da må jeg bare beklage - burde nok testet koden jeg òg, for jeg evt. kom med bastante påstander. Call-kommandoen er tydeligvis valgfri i både VB6/VBA samt VB .NET. Jeg trodde kun dette gjaldt sistnevnte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå