Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ikke oppgitt om pris er inkl mva. Hva gjelder?


Anbefalte innlegg

Badene i borettslaget vårt skal pusses opp, og i den forbindelse er det satt opp et utstillingsrom med diverse utstyr man kan velge blant. På enkelte av tingene er det hengt opp priser, men det står ikke om dette er med eller uten mva. Det er også trykket opp en prisliste hvor det heller ikke er oppgitt om mva er inkludert.

 

Finnes det ikke en lov som sier noe om at dersom det ikke er oppgitt om en pris er med eller uten mva, så går det i forbrukerens favør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel egentlig ikke det at jeg prøver å finne ut hvorvidt det er inkl mva eller ikke, jeg vil bare vite hva jeg kan slå i bordet med dersom jeg legger inn en bestilling i den tro at det er inkl mva men at det skulle vise seg at det motsatte er tilfellet.

 

Nå har jeg riktignok i ettertid sjekket opp litt på priser rundt omkring, og de aller fleste varene som selges via entreprenøren til borettslaget ligger på over to-ganger’n av det man finner i butikkene. Legger man til mva på disse prisene, så er det enkelte ting som vipper tre-ganger’n. Deriblant et dusjhjørne til kr 10.350. Hvis dette er uten mva, så blir det kr 12.937,50 inkl mva mot kr 3.995,- på Oslo VVS Senter.

Lenke til kommentar
Deriblant et dusjhjørne til kr 10.350. Hvis dette er uten mva, så blir det kr 12.937,50 inkl mva mot kr 3.995,- på Oslo VVS Senter.

9000572[/snapback]

Er det eksakt samme dusjhjørne og blandebatteri?

Er 10.350,- inkl. montering?

 

Partene i denne handlen er vel borettslagets styre og entreprenøren (forbruker er ikke blandet inn).

Lenke til kommentar
Deriblant et dusjhjørne til kr 10.350. Hvis dette er uten mva, så blir det kr 12.937,50 inkl mva mot kr 3.995,- på Oslo VVS Senter.

9000572[/snapback]

Er det eksakt samme dusjhjørne og blandebatteri?

Er 10.350,- inkl. montering?

 

Partene i denne handlen er vel borettslagets styre og entreprenøren (forbruker er ikke blandet inn).

9000715[/snapback]

Det er akkurat samme dusjhjørne uten batteri (mao, kun to glassdører).

 

Forbruker blir i aller høyeste grad en av partene her, etter min mening. Arbeidet som skal gjennomføres i borettslaget er hovedsakelig det mest nødvendige. Dvs at alt av rør skal byttes ut. Det skal også legges nytt gulv på baderommene, det elektriske byttes ut, toalett byttes, gulv og vegger flislegges, pluss noen andre småting. På disse tingene er det avholdt en anbudsrunde og entreprenøren som vant denne runden tilbyr også å bytte ut alt annet man måtte ha i badet. Dette gjør de ”gratis” så fremt utstyret kjøpes via dem. Kjøper man f.eks dusjhjørne et annet sted, så tar de kr 2.250 for å montere dette. Blodpris, men i mitt eksempel sparer jeg fortsatt over kr 4.000.

 

Forresten kan jeg også nevne at jeg i utgangspunktet ønsket å gå for en annen type fliser enn de fem alternativene entreprenøren brukte i anbudet sitt. Jeg plukket ut noen skikkelige fine fliser og gledet meg helt til jeg fikk vite at de skal ha over kr 10.000 ytterligere for selve flisleggingen (kjøp av flisene kommer i tillegg). Dette er uten at jeg har valgt et avansert flismønster. Man skulle sikkert tro at jeg har svært bad, men det er faktisk bare 3,5 m². Bemerk også at det var ikke snakk om kr 10.000 for flisleggingen, det var snakk om kr 10.000 mer enn hva det koster for flislegging med de vanlige flisene. Tullefirma!

 

Dette ble litt off topic, men det er godt å få ventilert litt…

 

 

Edit: Jeg la nå merke til at du spurte om det var inkl montering. Der kan jeg nevne at dersom man velger å ikke kjøpe nytt dusjhjørne, kabinett eller forheng, da skal de remontere det gamle utstyret uten å ta ekstra betalt for dette. Det er en del av avtalen. Derfor skulle det ikke bety så mye om de remonterer et gammelt møkka-kabinett, eller om de hiver opp et dusjhjørne. Ingen grunn til å legge kr 6.000 på prisen.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...