Gå til innhold

Kulturo: Transformers

Anbefalte innlegg

Hehe...du tar vel ikke litt hardt i nå? Die Hard 4 tam og uhordelig kjedelig :) ?

9016106[/snapback]

....i forhold til Transformers.

Die Hard 4.0 ga jeg 7/10 i anmeldelsestråden, Transformers 10/10. [Link] :)

Jeg vil anbefale deg å se Die Hard først, den blir som en oppvarming.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så Die Hard 4.0 i dag. Den var tam og uhordelig kjedelig i forhold til Transformers (men allikevel en fin opplevelse, er jo John McClane).

Men at Transformers får 6 mens Die Hard 4.0 får 7 er bare en gåte. Er jo forskjellige anmeldere, så det er jo greit nok. Men Transformers er jo langt mer underholdende enn Die Hard 4.0

9012358[/snapback]

Heh, det er jeg ikke enig i, bruceren har jo mer karisma en alle i transformers tilsammen. Transformers var dog en underholdene film om man passer på å ikke ta den et fnugg av seriøst, i midten av filmen er den jo fjasete på frensen til det parodiske, men god underholding om man bare ler av tåplighetene :)

Ellers så glemmer anmelder at endel av oss vokste opp på landet, langt unna folk med kabel-tv, og NRK sendte ikke transformers (såvidt jeg kan erindre), så alle som var unger på 80-tallet har ikke så sterkt tilknytning til det.

AtW

Lenke til kommentar

Bruce er jo actionhelt nr. 1. Men det var stort sett gjenbruk fra tidligere filmer (hele "talen" han holdt før han sendte bilen avgårde var jo en tro "kopi" av talen han holdt i nr. 1 når han var i luftsjakten). Det var mange slike tilfeller.

Historien til Die Hard denne gangen var jo faktisk mer urealistisk enn det at gigantiske roboter skulle dette ned fra himmelen, så det var jo godt gjort :D

Die Hard 1 er en 10'er film, 2 er en 7'er og 3 er en 9'er for min del.

Når det kom til action så kommer Len Wiseman til kort i forhold til actionkongen Michael Bay.

Det er helt utrolig å tenke på at eksempelvis bussen i filmen faktisk ble sprengt i to i virkeligheten. Og bilene man så flygende var ikke CGI, dette var biler man faktisk slengte vegg i mellom midt i LA. Jeg misunner Michael Bay jobben hans :green:

Lenke til kommentar

Første gangen jeg fikk se nyheten om at denne filmen skulle lanseres, tenkte jeg at den kom helt sikkert til å være veldig dårlig. Men etterhvert begynnte jeg ,etter som jeg er en gammel transformers fan(animated series), what the hell det er jo en transformers film, bare den handler om transformers er den sikkert litt grei...

Gikk på kino, kjøpte billetten og satt meg ned for å se. omtrent halveis inn i filmen var jeg så utrolig skuffa at jeg vurdete å gå. Dette er en av de dårligst filmene jeg sett på lenge. Jeg syntes Arild Abrahamsens anmeldelse var right on the money, i tillegg til et par ting jeg syntes manglet.

Filmen er jo bare løst, løst ,løst basert på transformers med noe få karakterer fra serien, ellers kan man jo si devestator som tanks? hva i all verden var det, megatron ble om til et fly??

Jeg bør kanskje si at jeg er fan av den første animated serien og syntes det meste av det som har kommet etterpå har holdt lav kvailitet(som å se gobots). Det er jo mulig at mange av de karakteren i filmen er basert på karakterene i disse seriene så jeg kan ta feil der. Poenge er at dette var en dårlig til helt grei action film med store roboter som nødvendigvis ikke har noe å gjøre med transformers...

Endret av s10an
Lenke til kommentar
Bruce er jo actionhelt nr. 1. Men det var stort sett gjenbruk fra tidligere filmer (hele "talen" han holdt før han sendte bilen avgårde var jo en tro "kopi" av talen han holdt i nr. 1 når han var i luftsjakten). Det var mange slike tilfeller.

Historien til Die Hard denne gangen var jo faktisk mer urealistisk enn det at gigantiske roboter skulle dette ned fra himmelen, så det var jo godt gjort :D

Die Hard 1 er en 10'er film, 2 er en 7'er og 3 er en 9'er for min del.

Når det kom til action så kommer Len Wiseman til kort i forhold til actionkongen Michael Bay.

Det er helt utrolig å tenke på at eksempelvis bussen i filmen faktisk ble sprengt i to i virkeligheten. Og bilene man så flygende var ikke CGI, dette var biler man faktisk slengte vegg i mellom midt i LA. Jeg misunner Michael Bay jobben hans :green:

9019529[/snapback]

At 4eren er den svakeste i serien er jeg enig i, men den er fortsatt bedre en tranformers. Dog er effektene imponerende i transformers, og action-scenene er også bra, (dog litt for nærme etter min smak, er ikke noe kult å være klin oppi når det er kjemperoboter som sloss).

AtW

Lenke til kommentar

Megatron var orginalt ett fly før han kom til jorda (sjekk opp historien dems)

og faktisk i "Machine wars" Ref Wikipedia:

Machine Wars Megatron (1997)

Originally proposed for release during the Generation 2 line, this unusual incarnation of Megatron was eventually made available through the small KB Toys exclusive Transformers toy line, Machine Wars. Megatron was now a teal and gray basic-size jet, and although the lack of any supporting fiction for the line makes its place in continuity hard to define. In all other regards, this Megatron seemed very much to be the Megatron of old. Taking the skies in disguise, Megatron's new body is composed of stealth deflector shields for invisible attacks, and can attain speeds of 600 mph via twin turbo thrusters. An actual F-22 Raptor is 1890 cm long, while this toy is 12 cm long. This gives him a scale of 1:157. With a robot height of 10 cm this means Megatron would stand 51.7 feet tall.

This figure was also redecoed within the Machine Wars line itself, simply swapping the teal and grey around, and released as Megaplex, a clone of Megatron designed to serve as a decoy for the Decepticon leader in battle. Megaplex also later inspired the above-mentioned redeco of the original G1 Megatron toy in 2003. Claimed to be one of numerous dopplegangers created to dupe the Autobots and protect Megatron against Decepticon traitors, Megaplex has the same abilities as Megatron, although they are restricted by a failsafe device.

Det at Megatron bare kan transformere seg til "Cybertronian jet" er vel også mere logisk, ettersom Walter P38 i 2007/2008 ikke er noe lett og finne og han hadde vert kjølt ned å jorda i flere tusen år (estimert).

Devestator var jo "The Constructicons", bestående av 6 "små" roboter, blandt anna [bonecrusher] ( http://en.wikipedia.org/wiki/Bonecrusher_%28Transformers%29 ).

Devastator fra filmen er vel nytt navn til "Brawl" -> http://en.wikipedia.org/wiki/Brawl_%28Transformers%29

som var med i "the Combaticons" og kunne blir til en treig, sterk kjempe, Bruticus -> http://en.wikipedia.org/wiki/Combaticons

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Kan noen vær så snill å forklare meg disse logiske bristene eller plothullene? Lei av at anmeldere slenger ut om dette uten eksempler.

Når i filmen sa de at Kuben ble flyttet. Var under den forståelse over at de hadde funnet den der jeg? Derfor de bygde Hoover Dam der?

Lenke til kommentar
Kan noen vær så snill å forklare meg disse logiske bristene eller plothullene? Lei av at anmeldere slenger ut om dette uten eksempler.

Når i filmen sa de at Kuben ble flyttet. Var under den forståelse over at de hadde funnet den der jeg? Derfor de bygde Hoover Dam der?

9022434[/snapback]

Hele historien med denne kuben og den alternative verdenen til transformerene er jo tynn som papir. Robotene er veldig store kontra en bil, som har mange hulrom. Hvorfor ville de ta den kuben til den byen? Hadde de noen andre måter å ødelgge den på en å stappe den i brystet til noen? Hvorfor gjorde de ikke isåfall det med en gang? Jeg er vel forsåvidt enig i at det ikke er så voldsomt med plothull, da det ikke er så mye plot å ha hull i.

AtW

Lenke til kommentar

grunnen til at de flyttet kuben til byen var vel for og demme opp for enegi strålene den sender, slags....radio støy fra byen ?!

dessuten, regnet de med støtte mye raskere enn det som egentlig skjedde i filmen.

Optimus Prime har en del av den i seg, de fleste robotene har det, og de tåler ikke og komme nært kuben til brystet når de først har fått "liv", som du så av slutten på filmen, og grunnen til at det ikke ble gjort i starten er vel logisk, alle vil vel leve, til absolutt alle muligheter er utforsket.

Likte ikke at de skifta navn fra "the Matrix" til hva dem kalte det i filme.

Lenke til kommentar

Hehe, logiske brister og plot-hull? Hvor skal man begynne;

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
De tåler ikke å bli fryst, men tåler å reise gjennom det iskalde verdensrommet?

Hvordan i all verden maktet de å frakte Megatron hele veien til USA, uten at han tinte opp (husk, dette skjede flere tiår siden)

Jazz døde av å bli revet i to, nesten identiske skader fikk Bumblebee uten å bli drept og Frenzy overlevde å miste hodet... Henger ikke helt sammen

Logikken med å dra inn til sentrum av en stor by når man er forfulgt av drapsmaskiner, vel hvor er den?

Har de ikke landingsutstyr?

De tramper rundt midt i et borettslag i et kvarter uten å bli sett.

osvosvosv

Ikke det at det hadde noe å si. Jeg kan flisespikke ihjel Indiana Jones og andre storfilmer på samme måten. Slike filmer kan ikke bli sett på slike premisser, om man da ikke ønsker å ødelegge opplevelsen :)

Lenke til kommentar

9022434[/snapback]

Hele historien med denne kuben og den alternative verdenen til transformerene er jo tynn som papir. Robotene er veldig store kontra en bil, som har mange hulrom. Hvorfor ville de ta den kuben til den byen? Hadde de noen andre måter å ødelgge den på en å stappe den i brystet til noen? Hvorfor gjorde de ikke isåfall det med en gang? Jeg er vel forsåvidt enig i at det ikke er så voldsomt med plothull, da det ikke er så mye plot å ha hull i.

AtW

9022468[/snapback]

Alternativ verden? Cybertron er en planet på lik linje med Krypton, Supermann sin hjemplanet, hvis det var den verdenen du tenkte på? Kuben er jo kjernen til alt liv (robotliv), ødeleggelse var jo kun siste utvei som alternativ til å la Megatron få tak i den. Kuben er jo forøvrig samme greia som den sorte kuben i 2001 En romodyssé.

Så ja den storyen er vel like tynn som 2001 og Supermann........

Endret av soul
Lenke til kommentar

Dette kan jo forklares med at de har nok energi til å tåle et vist energitap per tidsenhet, i rommet er det ekstremt få partikler, så det er mest varmestråling som trekker energi, og det rekker antakelig mindre enn å bli aktivt frosset ned. Dog tviler jeg på de har gjort noen særlig dyptgående analyse om det akkurat :)

AtW

Lenke til kommentar

Dette kan jo forklares med at de har nok energi til å tåle et vist energitap per tidsenhet, i rommet er det ekstremt få partikler, så det er mest varmestråling som trekker energi, og det rekker antakelig mindre enn å bli aktivt frosset ned. Dog tviler jeg på de har gjort noen særlig dyptgående analyse om det akkurat :)

AtW

9022531[/snapback]

Nå reiste de ikke i robot form da, virket heller som noen slags kapsel, om du husker så datt det ting fra disse sakene på vei inn i atmosfæren.

Lenke til kommentar

AtW

9022531[/snapback]

Nå reiste de ikke i robot form da, virket heller som noen slags kapsel, om du husker så datt det ting fra disse sakene på vei inn i atmosfæren.

9022547[/snapback]

Uten å avsløre for mye, så reiste jo en robot ut i rommet igjen i orginal form. Og megatron hadde jo ingen kapsel i isen ved nordpolen.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

aaahh, stemmer han ja...vel...vet ikke om han kanskje kan transformere seg til Cybertronsk fly når han er ute av atmosfæren kanskje?

når du ser Megatron på Nordpolen så virker det som om han strekker seg etter noe, og ikke akkurat har hatt "toutchdown" for 2 min. siden..."kapselen" kan ha sunket videre før Megatron frøs ?!

Megatron kom vel høyst sannsynlig til jorden i form av Cybetronsk jager, og brukte vel ikke samme måte som de andre..

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

En annen ting, under produksjonen så sa de at det ikke skulle være noen "mass-shifting" som i tegneserien, hvor eksempelvis Megatron ble til en liten pistol, Soundwave til en kasettspiller osv. Men;

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Allspark går fra et kontorbygg til en liten eske?
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke har brukt noen eksempler angående plothullene er for å ikke avsløre for mye av plottet. Dersom jeg syntes det var et stort plothull mot filmens slutt, kan jeg rett og slett ikke begynne å legge ut om filmens slutt, det kan jo hende noen faktisk har tenkt å gå og se filmen ;)

Kan dog her nevne at et av mine favorittplothull er vel at Megatron skøyt inn lokaliseringen til "Allspark-kuben" på brilleglasset til gamle kaptein Witwicky... så kjekt at dette brilleglasset viser hvor kuben ble flyttet lenge etter han ble frosset ned da, må være kjekk egenskap å ha... Også litt artig at Megatron kan engelsk (de andre forklarer jo at de har plukket det opp ifra internett, men Megatron har tross alt vært nedfrosset osv. osv. Sikkert noen som kan motargumentere disse men jaja.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...