Gå til innhold

Jeg trenger en liten MP3-spiller.

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at jeg trenger en MP3-spiller.

Den skal:

Være liten

Ha minimum 2GB lagringsplass

Ha display

Være driverløs (ikke MTP, men flyttbar disk)

Den bør:

Ikke koste mer enn 600-700 kr

Ha god lydkvalitet

Ha standard USB-kontakt.

Ha innebygget oppladbart batteri

Den kan gjerne:

Ha fargeskjerm

Spille video

Ha radio

Jeg har egentlig funnet en ideell kandidat, Creative Zen Stone Plus.

Men, den har ikke kommet i butikkene ennå, og jeg trenger en spiller før helgen, da drar jeg på ferie.

Finnes det nå andre spillere som er like bra/funksjonelle som Zen Stone Plus?

ELLER er det noen som vet om Stone Plus kommer ut før helgen?

takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Hvis du bor i oslo, kjøp iaudio U2 fra teknikmagasinet. Ikke video eller fargeskjerm, men alle andre krav oppfylt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

T50/60 er bedre valg... T50 finens bare i 1GB, synd siden den brauker AA batteri med levetid opptil 50 timer. T60 er samme spiller i AAA batteri type, litt mindre med mye mindre battritid (rundt 18 timer). Ikke oppladbare batteri altså på noen av de to

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Da har jeg handlet. Det ble en iAudio U2 fra Teknikmagasinet på Karl Johan. 699 for 2Gb var vel et godt tilbud. Håper den leverer god lyd.  :)

9002041[/snapback]

du komemr nok ikke til å klage, da er det filene som er problemet ;)

Lenke til kommentar

Jeg er musiker/produsent, og bruker den mest til å høre på mine egne låter ( :blush: i forhold til forbedringer osv) Så jeg bruker mye wav og 320kbps mp3. så kvaliteten på filene er nok så god som du får den. Har ikke fått testet spilleren ennå, hvordan er kvaliteten på proppene som følger med?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jeg er musiker/produsent, og bruker den mest til å høre på mine egne låter ( :blush: i forhold til forbedringer osv) Så jeg bruker mye wav og 320kbps mp3. så kvaliteten på filene er nok så god som du får den. Har ikke fått testet spilleren ennå, hvordan er kvaliteten på proppene som følger med?

9002606[/snapback]

Heh, medfølgende propper er aldri særlig gode, invester i noen skikeklige nå som du har skikkelig spiller :)

Hva med Logitech Stone?

Tror det bare har 1 GB da.

9002611[/snapback]

lol logitech :D

Lenke til kommentar

hvis du leser den første posten min ser du at jeg må ha display. Hvis du leser tredje posten min ser du at jeg har kjøpt spiller.

Captain Ødegård:

Er rimelig fornøyd, men synes hold-knappen er litt slapp, skal den være sånn? Klikker ikke ordentlig liksom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
hvis du leser den første posten min ser du at jeg må ha display. Hvis du leser tredje posten min ser du at jeg har kjøpt spiller.

Captain Ødegård:

Er rimelig fornøyd, men synes hold-knappen er litt slapp, skal den være sånn? Klikker ikke ordentlig liksom.

9005909[/snapback]

hmm, min fungerer helt fint, klikker som bare det :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Det irriterte meg så fælt at jeg byttet den. Nå er det mer motstand i switchen. Jeg må ha alt perfekt :p

9016473[/snapback]

hehe, forståelig det da. Digger joysticken på spilleren, "enhåndskompatibilitet" er alltid et stort pluss :)

Lenke til kommentar

Et annet pluss, som ikke mange andre har nevnt, er pitch-funksjonen. Har alltid ønsket meg en mp3-spiller med det :) Hvis du er lei av sangen, pitch den 2-3 hakk opp, så får du en helt ny sang, i en helt annen toneart :D

Hvor lenge har du hatt din Ødegård? Lest endel reviews at den ikke varer så lenge, går istykker over tid osv. Og har du oppgradert firmwaren på den? Ser at det er utrolig mange med problemer angående det, der spilleren bare låser seg helt når man prøver å oppgradere. Jeg har 1.65e.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Et annet pluss, som ikke mange andre har nevnt, er pitch-funksjonen. Har alltid ønsket meg en mp3-spiller med det :) Hvis du er lei av sangen, pitch den 2-3 hakk opp, så får du en helt ny sang, i en helt annen toneart :D

Hvor lenge har du hatt din Ødegård? Lest endel reviews at den ikke varer så lenge, går istykker over tid osv. Og har du oppgradert firmwaren på den? Ser at det er utrolig mange med problemer angående det, der spilleren bare låser seg helt når man prøver å oppgradere. Jeg har 1.65e.

9020427[/snapback]

Har ikke sett noen pitch funksjon, bare play speed. Har hatt spilleren et par uker bare, funnet et par bugs men ikke noe livstruende. OPpgraderte ikke fordi nye firmwaren ikke ga noen fikser etc som jeg trengte. Vi får se med holdbarheten :)

Lenke til kommentar

9020427[/snapback]

Har ikke sett noen pitch funksjon, bare play speed. Har hatt spilleren et par uker bare, funnet et par bugs men ikke noe livstruende. OPpgraderte ikke fordi nye firmwaren ikke ga noen fikser etc som jeg trengte. Vi får se med holdbarheten :)

9021056[/snapback]

Pitch= play speed, på fagspråket :p

Jeg er sikkert veldig pirkete, men med mine Creative EP-630 in-ear ørepropper og i et helt stille rom kan jeg høre litt støy (susing) på MP3-avspillingen. Har jo lest at den har 95db SNR, men det kan ikke stemme. Er dette noe du merker?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

9020427[/snapback]

9021056[/snapback]

Pitch= play speed, på fagspråket :p

Jeg er sikkert veldig pirkete, men med mine Creative EP-630 in-ear ørepropper og i et helt stille rom kan jeg høre litt støy (susing) på MP3-avspillingen. Har jo lest at den har 95db SNR, men det kan ikke stemme. Er dette noe du merker?

9021409[/snapback]

IEm's har normalt veldig lav impendanse, det som gjør det ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ahh.. smart.

Så susingen forsvinner proposjonalt ettersom impedansen øker? Finnes det da noen IEM-med høy impedanse..

Eller har du noen anbefalinger her?

9022281[/snapback]

FInnes IEMs med høyere impendanse ja.... Future sonics atri er veldig hypet opp for tiden, de skal visst være helt supre.

http://www.earmonitors.com/atrio/index.html

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...5-m8-review.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...