Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ukontrollerbare kramper i kroppen


mushi

Anbefalte innlegg

Våkna opp i natt ved at hele kroppen hadde ganske kraftige kramper, var som en bølge gjennom kroppen og var mildt sagt helt jævlig. Det holdt på i noen minutter før bare den venstre armen hadde disse krampene. Det gjorde at armen vrei seg fort og hardt i rare stillinger siden det var som om armen ble skutt ut, for så halvveis i bevegelsen bli dratt inn, rundt og opp. Dette holdt på i rundt fem minutter. Armen gjør utrolig vondt nå.

I følge samboeren har dette skjedd flere ganger mens jeg sover, men jeg har bare våknet av det 2-3 ganger før.

 

Hva er galt?

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man gjør mange rare ting i søvne og i søvn- tilstander. Det virker ikke farlig siden det bare skjer når du sover(?). Men som nevnt ovenfor kan du jo kontakte lege for å få svar. Det ville iallefall jeg gjort, men jeg går til legen med alt.

Endret av FrenChie
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Jeg har noe liknende i nakken av og til. Om jeg sitter lenge stille begynner det plutselig å kile på en merkelig måte og nakken min gjør et lite kast som minner om når jeg kaster på hodet for å få luggen ut av øyet, derfor legger aldri noen merke til det.

 

Det hjelper vel ikke deg noe særlig, men jeg har alltid bare vært sånn og aldri sett på det som merkelig før. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som MrLee sier så kan det være hjernesvulst og veske samling i hjernen selv om det er lite trolig da.

 

Men hvis vi skal gå fra det fysiske til det psykiske så kan jeg tenke meg disse:

PNES (1)

Epilepsi (GTK (2) eller KPA (3), liten sannsynlighet for EPA (4))

 

Det høres ihvertfall ut som det er noe som forstyrrer de elektriske impulsene fra hjernen.

 

(1) PNES = Psykiske Ikke Epileptiske Anfall (Nesten de samme anfallene som epilepsi men det er ikke epilepsi.)

(2) GTK = Generaliserte tonisk-kloniske anfall (Uff, måtte skrive det ordet igjen ja)(Kramper i deler eller hele kroppen, man er bevistløs men kan være litt mer bevist mot slutten sånn som du beskriver.)

(3) KPA = Komplekse Partielle Anfall (Er mer eller mindre borte og kan repetere handlinger ufrivillig, små skjelving, sutte på leppa ol.)

(4) EPA = Enkle Partielle Anfall (Små anfall som mageknipe, banning(!), vondt smak i munnen ol. med full bevisshet)

 

Er ikke meningen å skremme deg altså. Men det er en liten mulighet for at det er noe av det over. Mest sannsynelig så er det nok noe ufarlig.

 

Gå til fastlegen din og se hva h*n kan finne ut.

Får håpe det ikke er noe alvorlig da :thumbup:

 

AlecTBM

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...