McZorg Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hallais. Etter jeg installerte nvidias x86 64 driver til geforce's 8 serie. viser skjermen segmentatison fault når jeg prøver å kjøre X (xinit). har noen noe forslag til hva jeg kan gjøre? på forhånd takk:D Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hvilken distro? Har du kompilert driveren selv? Lenke til kommentar
McZorg Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Er ikke så pro, men med distro så vil du fram til at jeg bruker debian hvis jeg ikke tar feil? Hadde en pro venn av meg til og installere driveren, men han var ikke istand til å finne ut hvorfor X seigfaultet. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Har du prøvd å starte x med vesa driveren så kan vi eventuelt utelukke x som problemet? Lenke til kommentar
McZorg Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 hmm... jeg vet nok ikke hva veta driveren er fornoe. ganske ny på linux:/ men hvis du har gidda og gitt mg komandoene så kan jeg sikker få det til:D Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Nei, jeg sender ikke deg inn i xorg.conf fila i en distro jeg aldri har prøvd selv før. Hør med noen som har Debian, jeg bruker Arch jeg. (fanboy delux<3) Lenke til kommentar
McZorg Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 jaok:P takk for alt uansett:D men har du gidda og forklart meg hvordan jeg kan avinstallere nvidia drivern? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 jaok:P takk for alt uansett:Dmen har du gidda og forklart meg hvordan jeg kan avinstallere nvidia drivern? 8998275[/snapback] Dette kommer annpå hvilken type pakkemanager debian bruker, og om den ble installert manuelt. Men du trenger ikke å avinstallere den for å ikke bruke den, bare velg den vekk i xorg.conf filen din. Lenke til kommentar
McZorg Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 OK. føler mg max noob nå men, hvordan kommer jeg meg inn på xorg.conf? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Du må være super-user. I Arch ligger den i /etc/X11/xorg.conf Hvor Debian har stabla den vekk har jeg ingen aning på. Du kan prøve i terminal: whereis xorg Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Bli root bruker su og oppgi passord dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Velg vesa driveren. Som er en standard driver med drit dårlig kvalitet. Men det er bedre enn ingenting til du får installert nvidia driveren Og så /etc/init.d/gdm restart For å starte gdm, innloggingsbehandleren. Lenke til kommentar
feitingen Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Prøv å oppgrader til en nyere versjon av X hvis det er mulig. Du bør "apt-get update" først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå