galskapen Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Hei. For et par dager siden tenkte jeg at jeg skulle sjekke om det var kommet ut noen firmwareoppdateringer til mitt nye kamera, Canon EOS 400D. Jeg sjekket først hva jeg allerede hadde inne på kameraet, v1.1.0. Greit, tenkte jeg. Så sjekka jeg nett. Til min store forbauselse fant jeg ut at det nylig var kommet ut en oppdatering, men at dette bare var 1.0.5! Jeg har prøvd å søke på nett etter en forklaring på dette, men har ikke klart å finne noe enda. Så jeg lurte på om det er noen andre som har 1.1.0 firmwaren på sin 400D, eller vet noe om årsaken til at noen få personer får et kamera med firmware fra fremtiden. Endret 3. juli 2007 av galskapen Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg kjøpte mitt 400D i februar og har firmware 1.0.4... Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 1.1.0 på min, kjøpt Onsdag forrige uke. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Ser du dukker opp til stadighet nå, Blix. Har jo selv vært litt aktiv på dotten, så det gleder meg at du, og også andre prominente synsere, dukker opp på akam også. Håper du trives hos oss, selv om vi kan virke litt mer nerdete enn oss eldres "jevnaldrende" på dotten, av og til. Tør jeg spørre hvorfor du finner det verdt bryet å bruke tid på ungdommer og aldrende infantile fotoraringer her på akam? Endret 5. juli 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 He-he, prominent synser var litt av en tittel :!: Jeg pleier å stikke innom her i blant, og er det noe jeg kan svare på eller synse om, så gjør jeg det, verre er det ikke. Greit med litt avveksling. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Den er fin. Greit å skifte mellom forskjellige beiter av og til, for alle forumer har sine egne kvaliteter. Det er i alle fall kjekt at det er stadig tilvekst av kompetente personer her på forumet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Nå er tydeligvis versjon 1.1.0 frigitt for nedlasting også. Denne linken kan sikkert brukes. Tom Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Men hva anbefales å gjøre? Kan det bli noe "trøbbel" av å gjøre dette? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Ut ifra listen over fikser, er ikke dette en viktig fiks - hvis du ikke har bruk for MTP protokollen eller kinesiske menyer da. Så hvis du ikke føler deg trygg på firmware-oppdatering, så er det ingen grunn til å gjøre noe. Tom Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Ut ifra listen over fikser, er ikke dette en viktig fiks - hvis du ikke har bruk for MTP protokollen eller kinesiske menyer da. Så hvis du ikke føler deg trygg på firmware-oppdatering, så er det ingen grunn til å gjøre noe. Tom 9058647[/snapback] Takk for svar! Føler ikke spesielt stort behov for kinesisk meny, nei! Men MTP protokoll vet jeg ikke hva er...? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 [Men MTP protokoll vet jeg ikke hva er...? 9058890[/snapback] Da trenger du heller ikke den. Det er bare en annen måte å kommunisere med over en USB kabel. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Kinesisk meny er da praktisk. Hva vis du får et slag mot hodet mens du er på ferie i Kina, mister passet og andre identifikasjonspapirer, og blir nødt til å lære deg kinesisk for å kommunisere? Da kan du i alle fall livnære deg som fotograf, mens du venter på at hukommelsen kommer tilbake, og du kan vende tilbake til ditt opprinnelige hjemland. Noen som har tenkt på det? Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Kinesisk meny er da praktisk. Hva vis du får et slag mot hodet mens du er på ferie i Kina, mister passet og andre identifikasjonspapirer, og blir nødt til å lære deg kinesisk for å kommunisere? Da kan du i alle fall livnære deg som fotograf, mens du venter på at hukommelsen kommer tilbake, og du kan vende tilbake til ditt opprinnelige hjemland. Noen som har tenkt på det? 9059090[/snapback] :!: God fantasi, du! Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Kinesisk meny er da praktisk. Hva vis du får et slag mot hodet mens du er på ferie i Kina, mister passet og andre identifikasjonspapirer, og blir nødt til å lære deg kinesisk for å kommunisere? Da kan du i alle fall livnære deg som fotograf, mens du venter på at hukommelsen kommer tilbake, og du kan vende tilbake til ditt opprinnelige hjemland. Noen som har tenkt på det? 9059090[/snapback] Dette kan jo bare gjøre ting enda verre. Hvis kameraet i ulykken skiftet over på kinesisk meny, så tror du kanskje selv du er kineser. Og finner dermed aldri tilbake til Norge Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Er det så fælt da? Ikke vet jeg, men med så flott utstyr så kan man jo få et godt levebrød som fotograf i Kina, og det er jo bedre enn et liv i obskuritet på akams sider. Dette gjelder naturligvis kun de som drømmer om å leve av foto.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå