C. Alshus Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 http://www.apple.com/hardware/video/powerb...igandsmall.html Ganske artig... Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Var ikke så verst den nei Apple skal ha ros for den nye 17" !!! Har savnet en stor skjerm lenge på bærbare. Men er det noen som vet når de blir lagt ut for salg? Lenke til kommentar
pesp Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 17 tommeren blir lagt ut for salg i slutten av mars! SINNSYK MASKIN! Lenke til kommentar
Oyoz Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Lekker laptop, men før folk venner seg til synet av en 17" wide på bærbar vil det vel kanskje for mange virke som et dårlig forsøk på potensforlenger å sitte med en slik en i for eksempel en forelesningssal. Hvem har egentlig behov for en slik bærbar, hvorfor ikke beholde den gamle og kjøpe seg en 28" widescreen tv i stedet liksom? Men som sagt : Lekker laptop Lenke til kommentar
kindings Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Utrolig kult klipp. Maskinen ser jo rå ut og jeg hadde neppe sagt nei til 17" skjerm på bærbar, hvertfall ikke når den er såpass kompakt som Powerbook faktisk er. Jeg synes jeg hørte noen si noe om å sitte på forelesninger med bærbar; det er briefing uansett hva slags maskin man har. Omtrent som å sitte med en mobil, enten å snakke eller sende meldinger.. Liksom eksempler på ting man ikke bør gjøre i forelesninger, noen står faktisk der oppe og prøver å formidle noe. Å distrahere forelesere/lærere/elever med slikt er direkte uhøflig. Jeg har selv hatt presentasjoner etc for klasser som ikke følger med og det er utrolig irriterende, det føles liksom bortkastet og veldig umotiverende. Dvs i noen forelesninger/klasser passer det sef med bærbar, men jeg mener det skal skje i enighet med foreleser. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Minime med monster laptop! Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 rå laptop det der. Men jeg hadde valgt 15,2" tror jeg...17" er liksom for svært for en laptop Men hadde de kasta den etter meg så.. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Artig klipp ja Men den med 17" blir i største laget syns jeg ihvertfall. For ikke å snakke om prisen! :o Lenke til kommentar
indahla Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Men det er klart at en 17" wide ikke blir like stor som en 17" 'vanlig' skjerm... Men, den er for all del STOR! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Men det er klart at en 17" wide ikke blir like stor som en 17" 'vanlig' skjerm... Men, den er for all del STOR! Nå har jeg ikke finregnet på dette, men arealet er vel mer eller mindre det samme. Hovedforskjellen er at en "vanlig" skjerm er høyere. Widescreen egner seg veldig bra til filmtitting og databehandling generelt. Hvert fall liker jeg å plassere flere vinduer i bredden, høyden er sef vesentlig, men jeg savner oftere en bredere skjerm enn en høyere skjerm Dvs jeg håper de forskjellige skjermprodusentene snart begynner å "spy" ut rimelige widescreen LCD skjermer for PC, CRT widescreen er håpløst stort. Lenke til kommentar
larseko Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Er det ingen som synes det ser rart ut med det tastaturet på 17"-pb-en? Det ser jo helt corny ut med det bittelille tastaturet med alle den plassen rundt. De kunne fått til masse rart der. Men det kan se ut som det er noe høyttaler-styr der. Uansett, designmessig synes jeg det er et minus. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Enig med deg der larseko! Med den bredden kunne de nesten fått plass til et standard tastatur. Dét hadde vært smooth. Lenke til kommentar
larseko Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Enig med deg der larseko! Med den bredden kunne de nesten fått plass til et standard tastatur. Dét hadde vært smooth. Ja, med numerisk tastatur og alt. Uten problem. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Men det er klart at en 17" wide ikke blir like stor som en 17" 'vanlig' skjerm... Men, den er for all del STOR! Nå har jeg ikke finregnet på dette, men arealet er vel mer eller mindre det samme. Hovedforskjellen er at en "vanlig" skjerm er høyere. Widescreen egner seg veldig bra til filmtitting og databehandling generelt. Hvert fall liker jeg å plassere flere vinduer i bredden, høyden er sef vesentlig, men jeg savner oftere en bredere skjerm enn en høyere skjerm Dvs jeg håper de forskjellige skjermprodusentene snart begynner å "spy" ut rimelige widescreen LCD skjermer for PC, CRT widescreen er håpløst stort. Ikke for å pirke (gjør nok det likevel) så er det faktisk en viss forskjell på en "4:3" skjerm og en "wide-screen" skjerm. Tommene måles jo diagonalt og dermed vil en skjerm med mindre forskjell mellom høyde og bredde være større enn en skjerm med "stor" forskjell på høyde og bredde... edit: etter litt regning (i farten) så fant jeg ut at forskjellen ikke akkurat er så stor. En 17" 4:3 skjerm har et areal på 143 kvadrattommer mens G4'en (med en høyde-bredde ratio på 16:10, 1440x900 punkter) har et areal på 140,5. Ikke den største forskjellen med andre ord. Trodde det var større... Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Ja, med numerisk tastatur og alt. Uten problem. Enig i at den burde hatt større tastatur. Men, ikke helt sikker på det med numerisk tastatur. Tror det ville sett merkelig ut med en slik "skjev" fordeling på en laptop. En "skjev" tastaturinnredning (som på et standard tastatur) kunne fort følt til en svært ubehagelig arbeidsstilling... Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Hmm, ja du tenker på det meste du, Benjamin. Ikke dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå