Cryovat Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Jeg tror snart Xbox Live vil få en veldig interessant utvikling! I en av bloggene jeg leser dukket det opp noe veldig interessant tekst i en blogg jeg leser til vanlig. Bloggen tilhører en av PR-folkene i spilldivisjonen til Microsoft og er generelt et svar på dekningen WiiWare fikk når Nintendo annonserte det (sammenlikningen med XNA Game Studio Express). Det som gjør denne posten interessant er tonen og det han ikke skriver noe om. Poenget hans om WiiWare er at han mener det ikke gjør noe nytt for å åpne for de små utviklerne slik mange av de store nyhetssidene vinklet det, noe han mener Microsoft gjør. Posten avsluttes med følgende: We're still working out the details, but requiring you to spend thousands, if not tens of thousands, is not what we're shooting for. We don't have anything to announce yet, but I want to make it clear that Nintendo is doing nothing groundbreaking IN ANY WAY, based on what I'm seeing. Sure, you can call "foul" on me because we haven't announced details about how we're supporting independent developers, but the reality is that Nintendo's approach looks like much ado about nothing, unless you have a very large stack of cash. PR-folkene til Microsoft har tidligere brukt ordleggingen "Youtube of Games" for å beskrive hva de ser for seg, og jeg mener mye tyder på at vi begynner å se konturene av dette nå. Vi har E3 rundt hjørnet, men jeg tror årets største 360-nyhet kanskje kommer i August: De siste månedene nå har det vært en stor spillutviklingskonkurranse på gang for Windows og Xbox 360 med XNA, som holder på å avsluttes i disse dager. I denne har det vært lokket med veldig store premier (deriblant Xbox Live Arcade kontrakt til førsteplassen), noe som har skapt stor oppmerksomhet og interesse. Resultatene fra denne skal i følge planen annonseres på Microsoft Game Fest i August. Denne konferansen fikk imidlertid en plutselig uannonsert navneendring til XNA Game Fest i løpet av Juni. Ellers på XNA-fronten har de satset veldig tungt i senere tid med å dele ut gratis verktøy og spillmotorer, detaljerte guider, artikler, etc på nett, for å gjøre ting bredt tilgjengelig. Det blir selvfølgelig ren spekulasjon, men med denne knallharde satsningen på få spillutviklere til å ta i bruk XNA (og produsere en haug poster-boys å vise frem i August), samt bortimot null nyheter om retningen og strategien fremover siden April, tror jeg vi snart står ovenfor noen veldig interessante annonseringer om Xbox Live Arcade. Særlig om det endelige målet som hintet i bloggposten sitert ovenfor er å la "soveromsutviklerne" selge nedlastbart spill over Xbox Live uten å betale "tusenvis av dollars" på forhånd. Gleder meg veldig til å se utviklingen av dette på to fronter; å åpne Live på en så risikofri måte ovenfor småaktører kan det komme mye spennende og innovative spill av (pluss selvfølgelig et skogg med middelmådige ) . Videre ville dette skape en veldig ugrei situasjon ovenfor Nintendo og Sony, og sannsynligvis tvinge dem til å både senke kostnadsterskelen på sine respektive platformer, og kanskje også prøve å møte Microsoft med et lignende system. I det minste håper jeg det vil komme en gratis måte snart for å la ikke-utviklerne prøve ut alle spillene og demoene som har dukket opp for 360en i senere tid. Folk har virkelig noe å se frem til der. Endret 3. juli 2007 av Cryovat Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 I det minste håper jeg det vil komme en gratis måte snart for å la ikke-utviklerne prøve ut alle spillene og demoene som har dukket opp for 360en i senere tid. Folk har virkelig noe å se frem til der. 8997873[/snapback] Har ventet på dette siden XNA ble annonsert. Tror vi får se mange kvalitets-spill, ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå