vmh Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hei Lurer på om det er noen som har erfaring med push to talk funksjon på mobiltelefoner. Når f.eks. nokia 5140 sies å leveres med push to talk, er det da radio? eller er det da bare en "switch" som kobles inn i serie med mic. om ønskelig? .Vegard Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Push to talk er ikke implementert av Telenor eller Netcom, så du får ikke brukt det i Norge. Ellers, hjelper dette? The Mobile Tornado, Motorola, Nokia, Ericsson, Siemens, Sonim, Wireless ZT, etc. versions of PTT are based on 2.5G or 3G packet-switched networks and use SIP and RTP protocols. These particular versions of PTT are called "Push to Talk over Cellular", which is abbreviated "PoC". Lenke til kommentar
Camron Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Synd de ikke starter med dette. Ser spennende ut. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Tja. Personlig tror jeg aldri vi kommer til å se dette her i Norge. TOS (Trykk og Snakk) har vært tilgjengelig på i hvertfall Nokia telefoner i mange mange år allerede, og da hverken Netcom eller Telenor har vist noen interesse for det til nå, tviler jeg på de kommer til å gjøre det heller. Det finnes forøvrig andre tjenester jeg syns er mer irriterende ikke er implementert i norske nett. Et eksempel er noe så banalt som mulighet for å stille klokken via GSM nettverket. Telefoner har støttet dette svært så lenge, men hverken Telenor eller Netcom har gidded å implementere det. Det er vell ikke noe de tror de kan lokke kunder med, så da gidder de ikke. Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Tja. Personlig tror jeg aldri vi kommer til å se dette her i Norge. TOS (Trykk og Snakk) har vært tilgjengelig på i hvertfall Nokia telefoner i mange mange år allerede, og da hverken Netcom eller Telenor har vist noen interesse for det til nå, tviler jeg på de kommer til å gjøre det heller. Det finnes forøvrig andre tjenester jeg syns er mer irriterende ikke er implementert i norske nett. Et eksempel er noe så banalt som mulighet for å stille klokken via GSM nettverket. Telefoner har støttet dette svært så lenge, men hverken Telenor eller Netcom har gidded å implementere det. Det er vell ikke noe de tror de kan lokke kunder med, så da gidder de ikke. 8999149[/snapback] For ikke å snakke om at det koster de penger. Skjønner for min del godt at de ikke vil bruke penger på noe de ikke tror de kommer til å tjene på. Det er jo tross alt bedrifter vi snakker om, som ikke egentlig har noe ansvar for forbrukerne ut over å tjene penger. EDIT: Ikke at det å tjene penger kan gå under noe slags ansvar for forbrukere Endret 4. juli 2007 av angellwax Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jobbet som vekter i sentrum for to år siden og da fikk vi prøvd ut dette og det virket, men ikke særlig bra for det var en veldig forsinkelse på hele greia, så ble liksom ikke noen ordentlig samtale, så det måtte kuttes ut og tilbake til vanlig walkie talkie igjen Lenke til kommentar
vmh Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Okei, takk for hjelp. Virker som en veldig okei måte å sende beskjed på uten å ringe da. menmen.. blir vel ikke implementert da.. men den justering av klokke via GPS ville jo vært kjempegreit. .vegard Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Okei, takk for hjelp. Virker som en veldig okei måte å sende beskjed på uten å ringe da. menmen.. blir vel ikke implementert da.. men den justering av klokke via GPS ville jo vært kjempegreit. .vegard 9055831[/snapback] Å stille klokke via GPS er ikke noe problem da jeg gjorde dette i går på min telefon, men her var det altså snakk om å stille klokken på mobilen via GSM-nettet Lenke til kommentar
vmh Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Okei, takk for hjelp. Virker som en veldig okei måte å sende beskjed på uten å ringe da. menmen.. blir vel ikke implementert da.. men den justering av klokke via GPS ville jo vært kjempegreit. .vegard 9055831[/snapback] Å stille klokke via GPS er ikke noe problem da jeg gjorde dette i går på min telefon, men her var det altså snakk om å stille klokken på mobilen via GSM-nettet 9057897[/snapback] ble en liten skriveleif der:) satt faktisk å tenkte på at gpstelefoner må jo ha en standarisert klokke.. så slik er det:) .vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå