Screamer Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har en xp2100+ @ 1.733 MHz (default). Jeg har MSI hk. ( Microstar K7T TURBO2-BULK, Mainboard Socket-A VIA KT133A ATX Audio UDMA100 Bulk ) Jeg har 640Mb SDram @ 133 Noen som har noe erfaring med FSB klokking med lingnde hardware ? Trenger noen tips om FSB klokking pga. jeg nekter og åpne CPU'n min, pga. det er reneste veiarbedet Takk på forhånd Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Bør vel kanskje nevne at dette er prosjektet til kompissen min! ser ut som han ikke liker veiarbeid Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Har hatt et problemer med FSB klokking med AMD. Når hasdigheten kommer over 147 MHZ så låser USB. Eneste måten du kan gjøre er å teste og se hvor langt det går, men vær obs på at PCI/AGÅ hasdighet kan bli veldig høy og at harddisker og andre ting kan gå i stykker pga av høy fsb. Lenke til kommentar
555 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg testa det hovedkortet (turbo ikke turbo2) med en T-Bird 1333 og hadde FSB på 150 (300) Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Bare legge til at jeg ikke har prøvd det hovedkortet du har men et annet MSI kort. Lenke til kommentar
Orak Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Turbo2 er har en annen bios enn turbo.. slik at hovedkortet støtter xp cpu'er... så jeg skal vel klare og klokke fsb'n like høyt som "555" gjorde, hva tror dere ? :o (det er min pc det er snakk om her btw) Lenke til kommentar
Orak Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg satt fsb fra 133 til 140 .. da kom jeg meg inn i windows men alt ble ustabilt... så satt jeg den til 139 da kjørte den fint. jeg fikk 72mhz av det.. Men .. kan det ha noe med skjermkortet og at jeg har sdram at den ikke kjører stabilt over 139 ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Screamer: La han kjøre på orginal hastighet. Den CPU'en der er en av de med de aller dårligste overklokkings-egenskapene. Den har sikkert Palomino-kjerne og blir glovarm allerede på orginal hastighet. Den klarer neppe mer enn 5% overklokking likevel. Hvis den nettopp er kjøpt og har Tbred-A kjerne så er saken littegrann bedre... (men fortsatt ikke noe særlig å overklokke) Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Screamer: ..... Den CPU'en der er en av de med de aller dårligste overklokkings-egenskapene. Den har sikkert Palomino-kjerne og blir glovarm allerede på orginal hastighet. Den klarer neppe mer enn 5% overklokking likevel..... Har den så dårlige OC-egenskaper da? Jeg kjører den nå på 1937MHz (13*149) og det er 200MHz mer en default! Dessuten har den en idle-temp på 49°C og en load på 55°C. Det er ikke glovarmt som du påstår! ! (og Vcore står på 1,85) Dere andre enige? Enten har ikke Simen1 peiling her (sorry..) eller så har han en veldig dårlig vifte eller HK. On topic: Han karen som du skal klokke for har jo ikke noe rask RAM så du klarer nok svært lite overklokking uten "veiarbeid" som du kaller det Men du kan jo teste å sette opp FSB med 2MHz eller noe sånt i hvert steg, til å begynne med. Lenke til kommentar
Orak Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Hehe... det ble dårlig med stabilitet... men jeg kunne sette opp fsb'n ca. til 140 .. men hvor mye skal core stå på ? 1.850(max) ? lavere ? Lenke til kommentar
zxspectrum Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Screamer: La han kjøre på orginal hastighet. Den CPU'en der er en av de med de aller dårligste overklokkings-egenskapene. Den har sikkert Palomino-kjerne og blir glovarm allerede på orginal hastighet. Den klarer neppe mer enn 5% overklokking likevel. Hvis den nettopp er kjøpt og har Tbred-A kjerne så er saken littegrann bedre... (men fortsatt ikke noe særlig å overklokke) xp2100 palamino sucks til overklokking ja! er allerede tatt ut nær maksimal ytelse o.klokkings messig fra fabrikken.... At den blir glovarm har med kjøling å gjøre. Har 45c full workload 40c idle Lenke til kommentar
KBP|Thomas Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Har en XP2000 @1875MHz 150bsb 1.85vcore Det funker bare en stund. Har den nå på 144fsb, det funker stabilt (1800MHz) MSI k3ultra med flasha bios 640ddr266@290 Gainward ti4200 128ddr @270/540 38 idle 40 jobbing :wink: Kjøler Volcano9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå