B4stian Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Er TMC tilgjengelig i Norge? Og hvis noen vet, finnes det en liste over hvilke land som tilbyr den tjenesten. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Er TMC tilgjengelig i Norge?Og hvis noen vet, finnes det en liste over hvilke land som tilbyr den tjenesten. 8997618[/snapback] Det er vel ikke tilgjeneglig enda,men har hørt snakk om at det kommer, pr i dag er det vel bare England,Frankrike og et land til som har dette om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Kjipt! Jeg får ny bil med gps på fredag og hadde håpet å kunne bruke TMC, men men. Kommer vel til Norge om et par år og blir svindyrt så ingen bruker det likevel Lenke til kommentar
glosi Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 TMC er også tilgjengelig i Tyskland vet jeg, og jeg mener jeg har hørt kunder bruke det i flere land enn de tre som totalt er nevnt i denne posten, men husker desverre ikke konkrete land. Statens Vegvesen gikk forresten ut i Oktober i fjor og sa at TMC ville være full oppe å gå rett over nyttår i 2007. (Dette har vi selvfølgelig sett at ikke har skjedd, men vi kan jo håpe på at det ligger nærmere frem i tid enn to år som det blir spådd i en post over meg. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Jaja, det er på vei i alle fall http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page...bSideInnholdMal Lenke til kommentar
staljin Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Det er vel ikke tilgjeneglig enda,men har hørt snakk om at det kommer, pr i dag er det vel bare England,Frankrike og et land til som har dette om jeg ikke tar feil. 8997921[/snapback] Vel du tar feil, var netopp i Danmark og de hadde TMC, Tyskland vet jeg har det også. Her kan du lese om TMC dekkning i verden. Staljin Endret 7. juli 2007 av staljin Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Det er vel ikke tilgjeneglig enda,men har hørt snakk om at det kommer, pr i dag er det vel bare England,Frankrike og et land til som har dette om jeg ikke tar feil. 8997921[/snapback] Vel du tar feil, var netopp i Danmark og de hadde TMC, Tyskland vet jeg har det også. Her kan du lese om TMC dekkning i verden. Staljin 9021268[/snapback] Tja mulig jeg tar feil,men etter det jeg har fått opplyst så er ikke dette i drift her i landet,det er kunn under utprøving i enkelte områder TMC er godt utbygd i de aller fleste europeiske lang, men Norge er dessverre en sinke. Foreløpig er tjenesten kun tilgjengelig i et begrenset prøveområde, nærmere bestemt Oslo, Akershus og Østfold. http://www.hjemmepc.no/tester/article854.ece Om du trykker på Norway i linken din ser du det samme. Norway The Norwegian Public Roads Administration (NPRA) has established a TMC service, initially in a limited area (Østfold, Akershus and Oslo) and expanding to cover larger parts of the country. Endret 7. juli 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det er vel ikke tilgjeneglig enda,men har hørt snakk om at det kommer, pr i dag er det vel bare England,Frankrike og et land til som har dette om jeg ikke tar feil. 8997921[/snapback] Vel du tar feil, var netopp i Danmark og de hadde TMC, Tyskland vet jeg har det også. Her kan du lese om TMC dekkning i verden. Staljin 9021268[/snapback] Tja mulig jeg tar feil,men etter det jeg har fått opplyst så er ikke dette i drift her i landet,det er kunn under utprøving i enkelte områder TMC er godt utbygd i de aller fleste europeiske lang, men Norge er dessverre en sinke. Foreløpig er tjenesten kun tilgjengelig i et begrenset prøveområde, nærmere bestemt Oslo, Akershus og Østfold. http://www.hjemmepc.no/tester/article854.ece 9021595[/snapback] Bare for å oppklare litt her. Om man klikker seg videre på linken til Norway på den siden står det følgende: The Norwegian Public Roads Administration (NPRA) has established a TMC service, initially in a limited area (Østfold, Akershus and Oslo) and expanding to cover larger parts of the country. Edit: Og det blir litt flaut å sammenligne seg med Sverige: TMC traffic information is provided in Sweden by the Swedish Road Administration (SRA) and has been transmitted since 1998 via the Swedish Broadcasting Corporation's 'P3' radio station. Det er så typisk norsk det. Innføre noe man innførte i Sverige for 10 år siden, og tro at man har gjort noe bra, og er fremgangsrik. Blæ. Endret 7. juli 2007 av cyclo Lenke til kommentar
ThaDude Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg har bil med originalmontert TMC, og kjører Akershus/Oslo daglig. Har aldri fungert i Norge så lenge jeg har hatt bilen (1 år). Har imidlertid brukt dette i både Sverige, Danmark og Tyskland med samme bil. Fungerer som det skal her. Artig system! Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Måtte bare ta opp en gammel tråd siden jeg nå får meg gps med TMC. Det er ikke bruk for dette systemet i Norge. At det skal varsle at det er sauer i veibanen et eller annet sted er liksom ikke noe vits. Veinettet vårt er så dårlig gjennomtenkt at du uansett må vente til sauene har flyttet seg, det er altfor smale veier, og ingen omkjøringsmuligheter Lenke til kommentar
alpher Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 TMC kommer nuh... http://www.amobil.no/artikler/naa_faar_norge_tmc/56702 Lenke til kommentar
SeanA Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Sjekk ut! Ukrypterte gratis TMC for Norge fra NRK P1. http://nrkbeta.no/nrk-proevesender-rdstmc/ http://nrk.no/nyheter/trafikk/1.6439664 Lenke til kommentar
opelkadett Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) I min Peugeot 807 med orginal montert nav sys har jeg de siste par ukene fått TMC meldinger, men disse er ikke særlig nyttige da jeg får mld om stengte veier osv for hele sør-vest og østlandet (mulig jeg kan stille inn noe for å spisse info....) nav sys leser dem opp med engelsk stemme og flasher dem opp på mitt 7 tommer wide screen display :-) Endret 10. februar 2009 av opelkadett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå