Gå til innhold

Begynt å spille igjen, valg av klasse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hunter er en fin fin klasse. Problemet er som nenvt på lvl 70.

 

Vanskelig å få guild grunnet mange spiller klassen.

Klassen blir mer eller mindre sett på som dårlig grunnet manko på innsikt fra spillere generelt. Samtidig er det alt for mange HunTards som gir klassen et dårlig rykte.

 

DPS messig skal jeg ikke utale meg hvordan den er i raids etter TBC.

Rykter sier at den ikke er bra nok, så andre dps klasser foretrekkes.

PvP messig kan jeg ikke utale meg om, ingen erfaring med å spille hunter.

Følte klassen som motstander ved pvp med min mage, druid og prest som en tøff spilt riktig.

Men skulle jeg kjørt ren pvp, duel klasse ville jeg gått for Warlock uten tvil.

Samme med PVE raiding egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en greit geara 70 hunter + en bra raiding guild.

Det hender at jeg blir utelatt ifra raid pga lav dps (i forhold til locks/mage/rogue)

Men pga at jeg har trap og kan å kite, så får jeg som oftest være med allikevel ;)

Skulle jeg ha levla en av de classene på nytt så hadde jeg definitivt valg warlock :)

Lenke til kommentar
Wow trenger ikke flere warlocks, ta hunter eller rogue.

8999852[/snapback]

 

:dontgetit: Siden når ble det en mangel på rogues?

8999861[/snapback]

Rogueandelen av den totale populasjonen har halvert seg siden sine glansdager, warlockandelen har firedoblet seg og de ligger på rundt det samme akkurat nå. Jeg sa ikke at det ikke var mange rogues eller hunters, men at det lages skremmende mange nye warlocks for tiden.

Lenke til kommentar

Du skrev du ikke ville spille prest fordi det er treigt å lvle/healer eller noe.

Men det er ikke så treigt å lvle en shadow priest så lenge du har nok vann.

Og en Shadow Priest har god sjanse mot alle klasser i pvp.

Jeg spiller selv som shadow og elsker det :)

Er ikke ofte det kommer folk og eier meg i 1on1 untatt stunlocke rogues :(

Lenke til kommentar
Wow trenger ikke flere warlocks, ta hunter eller rogue.

8999852[/snapback]

 

:dontgetit: Siden når ble det en mangel på rogues?

8999861[/snapback]

Rogueandelen av den totale populasjonen har halvert seg siden sine glansdager, warlockandelen har firedoblet seg og de ligger på rundt det samme akkurat nå. Jeg sa ikke at det ikke var mange rogues eller hunters, men at det lages skremmende mange nye warlocks for tiden.

9000062[/snapback]

Du har rett... Ser altformye warlocks i lowlevel areas når jeg spiller på druiden min...

Lenke til kommentar
Fikk to svar på catch-gamer også, ganske kjapt, dem sa warlock dem også.

Problemet er at det er en mana klasse, men det får gå :p

 

Edit: Er mage fortsatt nogenlunde like som det dem var på level 70 i starten av TBC, eller har dem faktisk blitt rimelig mye bedre?

8996734[/snapback]

At det er mana klasse har ingenting å si. Går _aldri_ oom etter lvl 40 uansett.

Lenke til kommentar

Det ble hunter folks!

 

Lett å levle, god i pvp, middels i pve.

Har en bra guild med mange medlemmer som har kommet gått igang med raid progress i TBC, men jeg kommer til å satse på PVP gear når jeg blir 70.

Dessuten går det utrolig fort å levle, ikke minst siden jeg også følger Joana's Guide..

 

Men takker for svar alle! Det var likefør jeg rerollet druid her... haha.

Lenke til kommentar
Det ble hunter folks!

 

Lett å levle, god i pvp, middels i pve.

Har en bra guild med mange medlemmer som har kommet gått igang med raid progress i TBC, men jeg kommer til å satse på PVP gear når jeg blir 70.

Dessuten går det utrolig fort å levle, ikke minst siden jeg også følger Joana's Guide..

 

Men takker for svar alle! Det var likefør jeg rerollet druid her... haha.

9011869[/snapback]

 

Kos deg med hunter..

Husk å kjøp nok piler :hmm:

Lenke til kommentar
Det ble hunter folks!

 

Lett å levle, god i pvp, middels i pve.

Har en bra guild med mange medlemmer som har kommet gått igang med raid progress i TBC, men jeg kommer til å satse på PVP gear når jeg blir 70.

Dessuten går det utrolig fort å levle, ikke minst siden jeg også følger Joana's Guide..

 

Men takker for svar alle! Det var likefør jeg rerollet druid her... haha.

9011869[/snapback]

Er ikke helt riktig det, når man er kommet til 70 (pga. endringene i PvP trinketen bl.a.). Men uansett; kos deg med Hunter. Artig å levle er det garantert. ;)

Endret av Inxs
Lenke til kommentar

Edit, klarte å overse den ene posten der du sa at du hadde valgt.. :blush:

 

 

Jeg hadde rerolla horde på annen server, men gikk tilbake og levla roguen til 70, ble aldor exalted og skaffa greit gear, gjør bra dps PvE, men jeg er en PvP'er :)

Jeg dinga 70, gikk et par bg's og gikk tilbake og levla belf paladinen min.

 

Rogue i bg = enten går alle i en mølje og da er det bare så spamme attacks, er det 1on1 (det som er det morsomste, der "skills"* med klassen kommer inn) så kommer det 90% av gangene noen andre å fearer deg/nuker deg fra avstand/charger deg eller hva som helst. Du får aldri en fair kamp og personlig synes jeg det er lite morsomt å aldri få drept noen på egenhånd uten å gå i mølje med 10 andre.

Har ikke gått arena med roguen.

 

Levla pala til 60, yay outlands -> pala burst (ihvertfall i starten) er ikke i nærheten av å drepe noen lenger. Bursten som jeg kunne drepe andre med på 10 sek, tar ca. 50% hp på de fleste og etter det er du kjøttkake. Mulig dmg tar seg opp etterhvert når du får gear osv. på 70 men, for meg var det veldig demoraliserende å slite mot alt i PvP ettersom det er det jeg finner mest glede i, så har omtrent slutta å spille nå.

 

Jeg ville definitivt holdt en knapp på en ranged class i PvP.

 

Warlock som nevnt tidligere har jeg fått inntrykk av at er litt for lett, dot'n run eller crit ned på sekunder, eller demo og dot alt og løp/overlev dem.

 

Hunter med pet og autoshoot pluss litt andre angrep på 40 yrds range virker også litt vel lett.

 

Mage synes jeg virker mer som "fair" play, ikke bare kite fiendene (selv om du kan gjøre det også). Og har ikke uendelig mye hp (vanligvis) og du må passe på litt med blink og frost nova osv.

 

Shadowpriest har jeg null erfaring med, men synes det ser ut som en artig klasse, men det virker som du bruker akkurat samme rekkefølge av spells mot alle klasser, dot, flay, mb. Virker litt lite variert og blir kanskje litt kjedelig i lengden?

 

Klassen jeg har likt best i PvP av de jeg har er resto shaman, veldig vanskelig å drepe, men kan ikke gjøre noe alene. Joda kan vinne et par duels, men tar så usaklig lang tid å drepe dem at som oftest kommer det noen fler og hjelper dem før jeg har drept noe i bg.

 

Arena sies det at det er mer skills, men oppsett og outgearing har så mye mer å si synes jeg. Når jeg (5-6 epics og resten blue) med kompis med samme gear går og møter spesielle oppsett kan vi gå og legge oss eller hvis de bare har litt bedre gear.

 

*Min definisjon av skills; At du kan spille klassen din, har hotkeys du kan, forutser den andres trekk litt før til en viss grad og er bedre til dette en din motstander.

Endret av Tor-Gunnar
Lenke til kommentar
Jeg har lv61 Hunter og lv70 Mage, startet nå på en Shaman som er Enhanced speca. Utrolig slakte maskin! Hehe, jeg ville klart gått for en Shaman om jeg var deg.

 

Da kan du velge, SYK mele dps, ok caster eller healer. Eller en blanding selvf om du vil.

 

Men pointet er at du har flere valg...du kan dps og heale. Si du går mele og dual wielder deg opp til lv70. Pang så er du gått lei....okay test healer biten og woala en helt ny figur.

 

Bare min tanke...og det en fjomp oppi her skrev at hunters skal være ubrukelig...vel det viser faktisk hvor lite mange vet. Tillogmed lv70 spillere...men det er en annen historie.

8998322[/snapback]

 

det var meg :p

 

men jeg sier bare hva jeg har hørt å etter å prøvd både en 70 hunter å druid her nå i det siste siden min account er blitt banna for noe jeg ikke har gjort så fikk jeg prøve meg litt hos venner å likte de begge så tar tilbake den å må si jeg har fått et annet syn på druids

Lenke til kommentar

Punktum og andre rare ting er fine å strø inn i setninger, KontRiXx.

 

Ang. å velge klasse: Warlock gir deg mest fleksibilitet i soloing, PvP og raiding, så jeg anbefaler at du går for det. Det er så mye gøy man kan gjøre med en 'lock at du nok ikke kommer til å gå lei klassen på lenge. Du får også mange nye leketøy når du kommer opp i level, ikke bare nye ranks av spells du har sett før, noe som også trekker opp.

 

Edit: Det lønner seg visst å lese hele tråden før man svarer. Hunter er også en fin klasse, kan minne litt om en physical damage-versjon av warlock. Enkel å spille, vanskelig å mestre.

Endret av Xeenon_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...