Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne lovverk for lærlinger.

Skogli

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger litt hjelp til å finne ut hvor det står svart på hvitt hva rettigheter og slikt en lærling har krav på.

Det er 2 hovedting som jeg vil finne ut av:

- Sjefen krevet at jeg får egen transport til jobb (Har ikke moped eller bil, buss er en dårlig mulighet, grunnet mye flytting frem og tilbake på jobb)

- Jeg får ikke overtidsbetaling, men vil ha.

Jobber som anleggsmaskinfører.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Sjefen krevet at jeg får egen transport til jobb (Har ikke moped eller bil, buss er en dårlig mulighet, grunnet mye flytting frem og tilbake på jobb)

8996417[/snapback]

Hvordan gjør du det i dag?

Regner med du som alle andre må skaffe din egen transport til jobb, møter du på anleggsplassen eller på firmaadressen?

Lenke til kommentar

Det er helt vanlig at en må møte på firmaadressen eller anleggplassen. Unntaket er vel om møteplassen er lenger vekke enn hva du egentlig skal møte opp på.

Som tidligere nevnt, skal egentlig ikke lærlinger jobber overtid, så med en gang du jobber mer enn 37,5t uken eller 150t måneden, så skal du ha betalt som hjelpearbeider.

Organiser deg, så får du hjelp. :)

Lenke til kommentar

Hvilke avstander er det snakk om?

Er det snakk om milevis unna sånn at f.eks moped ikke kan brukes så kan du jo muligens ha en sak.

Jobbe i denne bransjen uten egentransport er ikke særlig enkelt, da er du en konstant tidstyv i driften og det er ikke noe stort pluss for og si det pent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...