Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 bakpå kabinnetet der strømforsyninga står står det 230V under på bryteren?? Yep, bryter'n sitter på PSU'en, men du ser neppe hva slags det er uten å åpne kabinettet. Antall Watt (holder sikkert m 400w) er en ting, men det spørs om du har de kontakter som trengs. Du må bl.a. ha egen kobling inn i skjermkortet. Noe kan fikses med overganger etc, men ikke alt. Lenke til kommentar
Buzzn Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 http://www.itavisen.no/services/pimpMyPC/i...?pimpedPCId=860 her er kabinettet mitt.. heilt likt.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hvis du tar av side-døren på kabinettet så kan du sjekke på strøforsyningen hvor mange watt den er på. 230V har ikke noe med det å gjøre, det er bare spenningen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 http://www.itavisen.no/services/pimpMyPC/i...?pimpedPCId=860her er kabinettet mitt.. heilt likt.. Sa ikke stort om PSU. Du kan jo bare bestille det andre først så ser du jo etterhvert om du blir nødt til å kjøpe PSU også. Ville bare nevne at du muligens må ha tak i ny en... Lenke til kommentar
Buzzn Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 http://www.itavisen.no/services/pimpMyPC/i...?pimpedPCId=860her er kabinettet mitt.. heilt likt.. Sa ikke stort om PSU. Du kan jo bare bestille det andre først så ser du jo etterhvert om du blir nødt til å kjøpe PSU også. Ville bare nevne at du muligens må ha tak i ny en... 8997781[/snapback] [/q trur eg tar hw sin guide også bestiller eg berre eit med Strømforsyning.. men er det forskjelige passformer på de?? om det passer til mit kabinett?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 trur eg tar hw sin guide også bestiller eg berre eit med Strømforsyning.. men er det forskjelige passformer på de?? om det passer til mit kabinett?? Yep, skal passe. ATX er en standard fra tidlig 90-tall og maskinen din er neppe eldre enn det. Ad. strømforsyning så er Mist eller Seasonic bra. Please, ikke kjøp den billigste, de kan blåse hele PC'en om du har uflaks. Lenke til kommentar
Buzzn Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Yep, skal passe. ATX er en standard fra tidlig 90-tall og maskinen din er neppe eldre enn det. Ad. strømforsyning så er Mist eller Seasonic bra. Please, ikke kjøp den billigste, de kan blåse hele PC'en om du har uflaks. 8997823[/snapback] vil helst at pcen skal ta kveld.. på hw sit forslag stod denne strømforsyininga? Seasonic S12 430W ser du anbefalte det merke så da må det være bra men er den stor nok? and by the way stod ingenplass kor mykje strømforsyninga i den originale er Endret 3. juli 2007 av Buzzn Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Kan på det varmeste anbefale Corsair HX520W. Du blir neppe misfornøyd Du kan ta å lage deg en handlekurv i prisguiden, så kan du oppdatere oss fortløpende med hvordan din fremtidige pc vil se ut Lenke til kommentar
Buzzn Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) takker for alle svar skal se nermere på det i morgon.. men her er ståa no: det blir eit: Asus P5K hovedort Club3D GeForce 8800 GTS 320 MB skjermkort eventuelt den større modellen. GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB ram Intel Core 2 Duo E6600 Prossesor og Seasonic S12 430W eller Corsair HX520W kven er lurest og kjøpe? kom med innspill på grafikkdelen?? er det vits og oppgradere?? Da står senga og venter... takk til de som har hjelpt meg så langt.... derre har vore til stor hjelp... trenger invendinger på skjermkortet er det vert og gå opp 1000 spenn?? og strømforsyninga det blir nok 520W siden du berre går opp 100-200 spenn.. Endret 3. juli 2007 av Buzzn Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Er mange som skriver at det ikke er nødvendig å betale de 1000 kronene ekstra for mer minne på skjermkortet. HW skrev at 320MB-versjonen skal takle Crysis på ganske bra oppløsninger, så det holder vil jeg tro. Ang. strømforsyningen så er begge gode. Men kanskje det kan være lurt å kjøpe 520W kontra 430W? Er tross alt ~100W mer som kan komme godt med i eventuelle fremtidige oppgraderinger. Men som sagt, du klarer deg med begge. Ellers så ser oppsettet meget bra ut Lenke til kommentar
Buzzn Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Er mange som skriver at det ikke er nødvendig å betale de 1000 kronene ekstra for mer minne på skjermkortet. HW skrev at 320MB-versjonen skal takle Crysis på ganske bra oppløsninger, så det holder vil jeg tro. Ang. strømforsyningen så er begge gode. Men kanskje det kan være lurt å kjøpe 520W kontra 430W? Er tross alt ~100W mer som kan komme godt med i eventuelle fremtidige oppgraderinger. Men som sagt, du klarer deg med begge. Ellers så ser oppsettet meget bra ut 8998015[/snapback] blir det 320 mb kortet ja.. må sikkert oppgradere 3kort om eit 1år tid tenker eg.. da er vell det blitt mykje betre grafikk og mykje betre 3d kort.. Lenke til kommentar
Buzzn Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 ville berre takke alle som har hjelp meg med kjøp av pcutstyr og det er nå underveis her er ei liste over det eg har bestilt: lit fornadring i frå lista til HW grunnet ville bestille alt på ein plass: HK: Asus P5K, P35, Socket 775 Hovedkort DDR2, WIFI, eSATA, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 3D kort: Club3d GeForce 8800GTS 320MB Skjermkort PCIe x16, 320BIT, GDDR3, DVI+DVI+HDTV Prossesor: Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz, 1066FSB 2x2MB cache, 1066MHz FSB, 65nm, S775 Ram: Kingston 2048MB DDR2 PC5300 KIT 667MHz, CL5, non-ECC PSU: Tagan 500W Dual Engine Strømforsyning 20+4+8pin, 21db, 110-220v, dual fan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå