Giger Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Linux Mandr.8.0 Nettverkskort 3Com og bredbånd. Jeg får lagt inn ip.adr, gateway, net.maske, og primær DNS (ingen sekundær, som i Windows) likevel vil ikke maskina kople seg opp. Pleace help! :o Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Bredbånd fra HVEM? Ngt, telenor eller hva? Det har en del og si... Lenke til kommentar
Giger Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Det er levert av Voss kommunikasjon. Ikke noe ADSL tull! Lenke til kommentar
pine Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Har du prøvd å pinge ut en bestemt ip. Kan hende at du ikke har noen dns servere i resolv.conf, eller kan være noe så simpelt som feil subnet maske. I tilfele kan du prøve disse 2 og få nettverket ditt satt opp automatisk hvis en dhcp server eksisterer. ifconfig eth0 up dhclient2-2.x eth0 Bruk tab for å complete dhclient programmnavnet, men jeg tror jeg har skrevet det riktig. Lenke til kommentar
president Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ring Tore er mitt tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå