Gå til innhold

Ny bærbar pc fra Dell, eller andre..?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal i militæret om ikke så lenge, og tenkte jeg skulle handle inn en ny maskin etter at min Whitebox krasja og maskinen er tapt for alltid.. :nei:

Jeg har altså sett meg ut to maskiner fra DELL.. Både Far og min bror har maskiner derfra, og de er kjempefornøyde.. God service osv. Og jeg orker ikke noe nytt Whitebox helvete, derfor skal jeg ha fra en seriøs produsent/forhandler.

Bruker maskinen til:

*Office

*Internett

*Musikk

*Film

*Msn

*Gamle klassikere (spill) samt Fligth Simulator i ny å ne.. :p

Skal studere året etter militæret, så batteritid er viktig! :yes:

Maskinene det står om er

Dell XPS1330

Dell 1520

Prisforskjellen mellom de to er ca 3000kr.

XPS1330

*1,8ghz

*9cellers batteri

*Whiteled skjerm

*8400GS

*2gb minne

*1280*800

Pris ca 14000

1520

*1,8ghz

*2gb minne

*9cellers

*8600GT..?

*1600*1050

Pris ca 11000

Jeg har dessverre ikke så mye peiling på data. Hva mener dere er det beste alternativet? Er XPS1330 verdt hele 3000kr ekstra? Vil det være stor forskjell i batteritid på de to, begge har jo 9celler? ;)

Setter pris på alle svar, ja har lest gjennom den store XPS1330 tråden, men er forsatt usikker :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mening er at Xps en er mer portabel, men litt svakere grafikkort enn den andre. Hvis du er ute etter en god portabel pc, som ikke skal takle de nyeste spillene på max grafikk, så er sikkert Xpsen et godt valg.

Men valget er jo opp til deg, hva du har lyst på :thumbup:

Lenke til kommentar
Spør du meg ville jeg ikke valgt 9-cellers batteriet på XPS'en da det tyter ut, i motsetning til 6-cellern. Tror det blir sånn XPS på meg.. den virker drit fet og ikke minst bra.

8996167[/snapback]

Jo men batteritid er viktig! :) Er vel 5 timer med 6celler og 7 med 9cellers.. Har lyst på de ekstra timene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...