Merko Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Heisann. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan skrive tekst til en Tekstboks som er på en bestemt webside. Jeg vet man kan bruke: Webbrowser1.Document.all("navn").value = "tekst". Men dette er en annen type tekstboks hvor dette ikke går. Såkalte HTML koden ser slik ut. <input type="file" size="40" class="file" id="file" name="file" /> Takk for svar Edit: Bruker VB6 Endret 3. juli 2007 av vbPro Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Uten å ha prøvd ville jeg gjettet at dette har med sikkerhet å gjøre. F.eks. hadde jeg ikke blitt så glad om du satte denne til: c:\inetpub\wwwroot\web.config For så å gjøre form1.submit(); Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Uten å ha prøvd ville jeg gjettet at dette har med sikkerhet å gjøre. F.eks. hadde jeg ikke blitt så glad om du satte denne til: c:\inetpub\wwwroot\web.config For så å gjøre form1.submit(); 8996108[/snapback] Vet ikke om det har noe med sikkerhet å gjøre eller ei, man kan jo skrive inn en sti manuelt der.. Dette er en side hvor man kan uploade bilder ect. Edit: Bruker VB6 Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Poenget er at BRUKEREN (meg selv) kan skrive inn en sti manuelt. At "SERVEREN" (noen andre) gjør det med script er noe helt annet. Om jeg vil laste opp en fil jeg velger selv er jo bra, men at "du" skal velge hvilken fil som blir lastet opp fra min PC sier seg jo selv at ikke er særlig lurt. Det har definitivt noe med sikkerhet å gjøre. Jeg ville aldri i verden brukt en browser hvor dette gikk ann. ---- Edit: Leste litt fort kanskje. Du vil gjøre det fra en WebBrowser kontroll i VB6? Da er saken helt annerledes, men siden man bruker DOM kan det nok hende at man har samme problemet her som på klientsiden med javascript.... Uansett så ville jeg heller satset på å gjøre rene http kall mot serveren om jeg skulle lastet opp filer fra et program. Endret 3. juli 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Takk for svar Satt bare å Kjedet meg så jeg tenkte jeg skulle lage sånnet lite program hvor man uploader bilder, så blir dem lagt opp på tinypic.com. Skal sjekke ut dette nærmere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå