Gå til innhold

p5n-e sli bios problem

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg satt akkurat og oppdaterte BIOS'n på hket mitt (v. 0607) via asus sitt "update ettelerannet" program. Fikk beskjed om å restarte for at endringene skulle fungere og gjorde så det. til min store forundring nektet windows xp å loade så jeg prøvde den windows reparerings opplegget på windows cden. sto at det loadet noe og så forsvant bildet i en kjempediger blåskjerm... prøvde å resette CMOS men til ingen nytte. gikk inn i BIOS og fikk flashet til den gamle som jeg hadde på en minnepenn (v. 0602). ingen hjelp i det heller, kom på at jeg hadde en vista cd som jeg har ventet på en bedre anledning til å bruke, mest på grunn av latskap tror jeg men.. jaja. :D Loadet litt av hvert den cden, helt til blåskjermen kom og ødela alle mine små fnugg av håp som var igjenn :cry: Noen tips til hav jeg kan gjøre noen? sitter nå og venter på at killdisk skal gjøre seg ferdig før jeg prøver på nytt :hrm:

Alle tips er HJERTELIG velkomne :innocent:

Christer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk du orden på sakene, eller?

9000439[/snapback]

Nope, samme prob enda.. mista internett linja i går :cry:

Har flashet BIOS på skjermkort for et par dager siden, kan dette lage problemer? har funket fint siden det... :hmm:

Endret av NoClueAtAll
Lenke til kommentar
Fikk du orden på sakene, eller?

9000439[/snapback]

Nope, samme prob enda.. mista internett linja i går :cry:

Har flashet BIOS på skjermkort for et par dager siden, kan dette lage problemer? har funket fint siden det... :hmm:

9003694[/snapback]

Hei.

Flashe bios på skjermkort er vel ok hvis det funker,sant?

Vet ikke hva "kill disk" er for et program, men har du prøvd en god gammeldags "f-disk" formatering? :dribble:

Hva JEG ville gjort:

Resette cmos(røsk ut batteri også)Sjekke at alt er (rett)tilkoplet, sånn for sikkerhets skyld.

Lån/kjøp floppydisk og last ned siste oppgraderte bios til ditt hk.

Springe hjem, flashe bios på den gode"gamle" måten(står i instr.boka) og formatere hdd med f-disk.

Beste rådet jeg kan gi deg, for det har ALLTID funka for meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk. Asus P5N-E SLI hovedkort. Har prøvd de fleste bioser og flashet mye att og frem og aldri opplevd slike ting. Har brukt både AsusUpdate, flashet fra bios og fra diskett. Absolutt ingen problemer.

Nyeste biosen er forresten 0608. Flashet den i dag og heller ingen problemer med denne. Brukte AsusUpdate fra Windows Vista.

Tror 0607 er en beta bios.

Edit: Jeg har aldri lastet ned bioser med AsusUpdate. Har kun brukt det til å flashe bioser som jeg hadde lastet ned manuelt fra Asus sine sider.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...