Gå til innhold

Valg av Creativ MP3 - spiller

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny MP-3 spiller og etter å ha lest litt her i forumet , + litt omtaler i magasiner og andre tester , kommet frem til at det nok er Creative som gjelder for meg.

Spilleren skal nesten bare brukes til å høre på musikk.

Kanskje litt radio. Video er nærmest uaktuellt.

Har kommet frem til at valget står mellom : Creative Zen Vision:M 30 GB

eller Creative Zen V Plus 8 GB

Er det noen MP-3 spillere som er bedre enn noen av disse så gjerne for meg.

Jeg kommer til å bruke spilleren ute i skog og mark , i all slags vær.

Leste på brukererfaringer at flashspilleren på 8GB er sårbar for fukt og kulde , den gikk istykker etter 2 måneder. Kanskje litt uheldig , eller ?

Eller er det slik at den harddiskbaserte spilleren tåler mere før den går i stykker ?

Må også nevne at dette blir min første MP-3 spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny MP-3 spiller og etter å ha lest litt her i forumet , + litt omtaler i magasiner og andre tester , kommet frem til at det nok er Creative som gjelder for meg.

Spilleren skal nesten bare brukes til å høre på musikk.

Kanskje litt radio.  Video er nærmest uaktuellt.

Har kommet frem til at valget står mellom : Creative Zen Vision:M 30 GB

eller            Creative Zen V Plus 8 GB

Er det noen MP-3 spillere som er bedre enn noen av disse så  gjerne for meg.

Jeg kommer til å bruke spilleren ute i skog og mark , i all slags vær.

Leste på brukererfaringer at flashspilleren på 8GB er sårbar for fukt og kulde , den gikk istykker etter 2 måneder. Kanskje litt uheldig , eller ?

Eller er det slik at den harddiskbaserte spilleren tåler mere før den går i stykker ?

Må også nevne at dette blir min første MP-3 spiller.

8995770[/snapback]

Harddiskspillere tåler MINDRE. Når det gjelder creative så er det et ok merke. Kun OK; ikke noe mer. Skal dra opp en litt rar anbefaling nå, men what the hell.. Sansa express 2GB + 2GB microSD kort = 4GB, + toughskin. Dog ikke best med tanke på lydkvalitet, men den burde tåle en trøkk xD

ove rlit tmer seriøst lydkvalitsmessig, så er det få spillere designet til virkelig hardt bruk, selv om de fleste tåler en del. Siliconskin + en eller annen flashspiller er nok det beste

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Interessant.

Jeg trodde at Sandisk sine spillere hadde elendig lydkvalitet.

Brukererfaringer på prisguiden viser jo at de nyeste spillerne fra Sandisk er knallbra.

Tror jeg går for SanDisk Sansa e280 8 GB med Radio

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Interessant.

Brukererfaringer på prisguiden viser jo at de nyeste spillerne fra Sandisk er knallbra.

Tror jeg går for  SanDisk Sansa e280 8 GB med Radio

8997796[/snapback]

Sandisk spillerne HAR elendig lydkvalitet :)

Og erfaringene i prisguiden er ikke verdt en dritt, skrevet av folk som har absolutt null peiling :!:

Lenke til kommentar
Interessant.

8997796[/snapback]

Og erfaringene i prisguiden er ikke verdt en dritt, skrevet av folk som har absolutt null peiling :!:

8998757[/snapback]

Concur on both SQ of Sandisk player and "reviews" in the prisguiden (got a 6 GB version, just can't make myself listen to it :( , tried rockboxing it, something went wrong). Creative Z V plus is actually a great player, much better sound than their harddisk players IMO, the formfactor works better for this size. Admittedly, none of the advantages means squat if your Windows refuses to recognize the player :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Interessant.

8997796[/snapback]

8998757[/snapback]

Concur on both SQ of Sandisk player and "reviews" in the prisguiden (got a 6 GB version, just can't make myself listen to it :( , tried rockboxing it, something went wrong). Creative Z V plus is actually a great player, much better sound than their harddisk players IMO, the formfactor works better for this size. Admittedly, none of the advantages means squat if your Windows refuses to recognize the player :cry:

8999961[/snapback]

Det er fordi creative nekter å bruke UMS på større spillere... og med det så skremmer de automatisk bort de kjøperne som ikke er idioter (rent sett så fortrekker veldig få erfarne brukere mtp)

Lenke til kommentar

8998757[/snapback]

Så hvis Sandisk spillerne har så dårlig lydkvalitet og Creative er halvgode , hva skal jeg gå for da ?

Lydkvalitet er jo faktisk ganske viktig for meg.

:hmm:

Endret av johome
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Så hvis Sandisk spillerne har så dårlig lydkvalitet og Creative  er halvgode , hva skal jeg gå for da ?

Lydkvalitet er jo faktisk ganske viktig for meg.

:hmm:

cowon, meizu, trekstor, iriver.... stort sett det du ikke finner på elkjøp :) tommelfingerregelen er at om de selger det der, så suger det. de har bare ipod, sansa, creative og en og annen billigspiller, så det stemmer gankse bra :) Skriv noen mer bestemte krav så er det lettere å henvise

Lenke til kommentar

Skal også kjøpe ny mp3 spiller nå. Vurderer strekt å bestille crative zen plus, som antageligvis kommer i norske nettbutikker neste uke (i allefall hos psdata).

Denne flash spilleren har 2GB minne, radio, display, bra batt. tid og trenger ikke

drivere for å legge inn musikk (bare å kopiere og lime inn), noe som er veldig viktig for meg:)

Har tidligere hatt en 40GB ipod, som jeg har bytta inn igjen på garanti 3-4 ganger pga at harddisken har klikka. I tillegg synes jeg det blir alt for tungvindt med en mp3 spiller som er avhengig av å bruke programvare for å legge over mp3.

Lenke til kommentar

Først må jeg bare kommentere de spillerne du referer til. Har aldri hørt om et eneste av de merkene noensinne.

Siden du svarer på den måten tar jeg det for gitt at du har peiling på MP-3 spillere.

Tilbake til kravene jeg har.

Jeg vil helst ha en spiller som har plass til 2 - 3000 sanger.

Da er det vel nødvendig med minst 8 GB minne , eller ?

Som sagt video er helt uinteressant for meg.

Lyden er jo faktisk ganske viktig.

Jeg er sportsfreak , og kommer nesten bare til å bruke spilleren utendørs i allslags vær.

Må nesten nevne at jeg har en Siemens Me75 mobiltelefon som min trofaste venn.

Netopp fordi den tåler nesten hva som helst . Å miste den på en stein, eller fukt har ingen som helst virkning på den telefonen.

Vel, å dra det like langt med en MP-3 spiller er vel for drøyt.

Den bør heller ikke veie for mye. 50- 100 gram er passe.

Spiller må kunne kjøpes i Norge , helst i en butikk i Oslo området.

Pris : Helst ikke over 2000,-

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Først må jeg bare kommentere de spillerne du referer til. Har aldri hørt om et eneste av de merkene noensinne.

Siden du svarer på den måten tar jeg det for gitt at du har peiling på MP-3 spillere.

Tilbake til kravene jeg har.

Jeg vil helst ha en spiller som har plass til 2 - 3000 sanger.

Da er det vel nødvendig med minst 8 GB minne , eller ?

Som sagt video er helt uinteressant for meg.

Lyden er jo faktisk ganske viktig.

Jeg er sportsfreak , og kommer nesten bare til å bruke spilleren utendørs i allslags vær.

Må nesten nevne at jeg har en Siemens Me75 mobiltelefon som min trofaste venn.

Netopp fordi den tåler nesten hva som helst . Å miste den på en stein, eller fukt har ingen som helst virkning på den telefonen.

Vel, å dra det like langt med en MP-3 spiller er vel for drøyt.

Den bør heller ikke veie for mye. 50- 100 gram er passe.

Spiller må kunne kjøpes i Norge , helst i en butikk i Oslo området.

Pris : Helst ikke over 2000,-

9004926[/snapback]

2-3000 sanger er mer enn 8GB. Ved mindre det er veldig lav bithastighet eller korte sanger. Vanligvis burde du hatt en harddiskspiller da, men de er automatisk store og sårbare. Trekstor Vibez finnes med 12GB, mye mindre spiller, men fortsatt harddisk (microHarddisk), så da er den automatisk sårbar igjen. Problemet er at de store satygge selskapene som creative, sandisk etc har mye bedre tilgang på flashminne enn de mindre og bedre selskapene, så derfor er detå 8GB flashspillere utenfor elkjøp. Cowon D2 kan du få opp i 12GB flashminne (4GB pluss 8GB minnekort) men er litt tilbakeholden fra å anbefale en spiller med touchscreen til utebruk. Dog, med en skikkelig veske, så klarer den seg nok, og da har du topp batteri og lyd. 12GB kombinasjonen koster 2800 da :/

Clix2 kommer i 8GB, godt valg, rekker ikke helt opp til D2 mtp batteri, minnekortspor og lydkvalitet men veldig nærme. Denne med en god veske er nok ikke noe dumt valg :D Ta en titt på den testen her.

Meizu m3 kommer i 8GB, og er liten. Sjekk vostok.no for denne, ville nok kanskje gått for denne selv m.t.p kravene. M6 koster det samme og er bedre egnet til video, så om du vil ha det kan du se på den og. M3 er mindre

Ellers kan du jo vente på iaudio 7... den skal visst komme i 8GB flash, men når den kommer er ukjent :/

Lenke til kommentar
2-3000 sanger er mer enn 8GB. Ved mindre det er veldig lav bithastighet eller korte sanger. Vanligvis burde du hatt en harddiskspiller da, men de er automatisk store og sårbare. Trekstor Vibez finnes med 12GB, mye mindre spiller, men fortsatt harddisk (microHarddisk), så da er den automatisk sårbar igjen.

......

Ellers kan du jo vente på iaudio 7... den skal visst komme i 8GB flash, men når den kommer er ukjent :/

9006360[/snapback]

Trekstor Vibez is MTP under Windows (there is way to force UMS protocol but not sure about warranty then). And FM tuner is an accessory. There's also a bug that requires disabling repeat playback b4 you save playlists. Don't get me wrong though, I still get this warm and fuzzy feeling every time I boot up this spiritual successor Rio Karma :!:

iAudio 7 looks fantastic (reminds me of iAudio X5's sexy design but without the joystick). I see that they finally saw the light and relocated the headphone jack. Lets hope Cowan have also decided to use actual solder on the jack :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg skaffet meg MP-3 spiller. Det ble Sansa e280 med radio.

Skulle egentlig kjøpe Meizu m3 som ble anbefalt.

Fant ut at vostok holder til på Tveita i Oslo. Da jeg dukket opp der fant jeg ut at det er en svær boligblokk, altså bare nettbutikk og ikke noe butikk.

Jeg er litt skeptisk til nettbutikker , da en kompis av meg ble lurt opp i stry av en slik en.

Derfor uaktuellt for meg.

Jeg orker heller ikke vente på iaudio 7 .

Har gjort litt research på egen hånd , og fant bl.annet denne testen av Sansa. Han som skulle teste spilleren var i utganspunktet skeptisk til Sansa , og fikk seg en skikkelig overaskelse.

Har pratet med flere folk som har peiling på MP-3 spillere , og de fleste var enig i at Sandisk har vært elendig på lyd. Sansa e280 er noe helt annet. Den spilleren sies å være like bak de beste på lyd.

Det som gjorde utslaget for meg var likevel at Sandisk nylig har lansert micro SD på 8 GB.

Og da er vi jo plutselig oppe i 16 GB med flash. Det skulle holde en stund for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Da har jeg skaffet meg MP-3 spiller. Det ble Sansa e280 med radio.

Skulle egentlig kjøpe Meizu m3 som ble anbefalt.

Fant ut at vostok holder til på Tveita i Oslo. Da jeg dukket opp der fant jeg ut at det er en svær boligblokk, altså bare nettbutikk og ikke noe butikk.

Jeg er litt skeptisk til nettbutikker , da en kompis av meg ble lurt opp i stry av en slik en.

Derfor uaktuellt for meg.

Jeg orker heller ikke vente på iaudio 7 .

Har gjort litt research på egen hånd , og fant bl.annet denne testen av Sansa. Han som skulle teste spilleren var i utganspunktet skeptisk til Sansa , og fikk seg en skikkelig overaskelse.

Har pratet med flere folk som har peiling på MP-3 spillere , og de fleste var enig i at Sandisk har vært elendig på lyd. Sansa e280 er noe helt annet. Den spilleren sies å være like bak de beste på lyd.

Det som gjorde utslaget for meg var likevel at Sandisk nylig har lansert micro SD på 8 GB.

Og da er vi jo plutselig oppe i 16 GB med flash. Det skulle holde en stund for meg.

9074592[/snapback]

hahaha det der er det største pisset jeg har lest på år og dag. Hvilken idiot sa at e280 er like bak de beste? For det første er bare minnebrikka forskjellig fra spiller til spiller i e200 serien, for det andre er de spillerne så utrolig langt bak de beste på markedet som mulig er. Og jeg har tested dem så direkte opp mot hverandre som det er fysisk mulig å få til. For det tredje, 8GB kortene er svindyre, og de er ikke micrsd. De er microsdhc, noe ikke sansaen støtter, ikke enda (om ever).

Lenke til kommentar

Henviser til linken ovenfor . Testet av Forbruker.no

Når det kommer til lydkvalitet er dommen :

''denne spilleren låter nemlig så tett opptil referansen som det er mulig.''

Akam testet Sansa

Test av lyd :

''Lydavspilling

Sansa har et meget balansert og fint lydbilde, og spesielt er vi fornøyde med diskanten, som er åpen og fin, og ikke noe grums man har forsøkt å skjule med loudness og høy bass. Bassen selv har ikke helt det trøkket vi kunne ønsket, men med rett valg av equalizer kan man ikke klage ''

Cnet rangerer Sansa som en av de beste flashspillerne

Hvis disse testene bare er vås , skjønner ikke jeg mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Henviser til linken ovenfor . Testet av Forbruker.no

Når det kommer til lydkvalitet er dommen :

''denne spilleren låter nemlig så tett opptil referansen som det er mulig.''

Akam testet Sansa

Test av lyd :

''Lydavspilling

Sansa har et meget balansert og fint lydbilde, og spesielt er vi fornøyde med diskanten, som er åpen og fin, og ikke noe grums man har forsøkt å skjule med loudness og høy bass. Bassen selv har ikke helt det trøkket vi kunne ønsket, men med rett valg av equalizer kan man ikke klage ''

Cnet rangerer Sansa som en av de beste flashspillerne

Hvis disse testene bare er vås , skjønner ikke jeg mye.

9079751[/snapback]

Hvis du går til cnet, akam eller forbruker.no for å finne tester av mp3 spiller, kan du like gjerne ringe tv2 hjelper deg og be dem velge for deg. Som sagt, har testet spillerne så direkte mot hverandre som det er fysisk mulig å få til, og tro meg, sansaen har piss til lydkvalitet. En fake ipod shuffle jeg har til 90 kr leverer bedre lyd. For ikke å snakke om firmware bugs som med 90% sannsynligvhet kommer til å gjøre equalizeren ubrukelig innen en måned.

Sansaen er en bra spiller for de som vil ha billig musikk... men at det er noen referansespiller er faen meg det verste pisset jeg har hørt, blir som å kalle vw boble for en SUV. Så lenge du ikke bruker for gode hodetelefoner, eller prøver en ordentlig spiller mot de der, så er det greit. Har sett mer enn nok sansa fanboys som har sverget alt de har til spilleren, for så å ta helomvending med en gang de får prøve noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...