Gå til innhold

Får ikke logge på meg egenlaget passord i Vista..

Anbefalte innlegg

Hei, som jeg skriver så har vi ett problem med å få logge på i Vista. Kjæresten min kjøpte seg en ny laptop med Vista i går og laget seg ett passord i forbindelse med at den ble startet opp første gang i går. Vi holdt på endel i går og laget til trådløst nettverk osv.. Det som er det merkelige, er som sagt at når hun nå prøver å komme seg inn, så kommer hun seg ikke på sin egen maskin med passordet sitt.. Etter min mening virker Vista litt kranglete, menmen nå har hun denne og er det noen som kan komme med innspill slik at vi kan komme oss inn igjen i maskinen? Hun er rimelig frustrert i kveld...

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager å måtte si det, men om du har mistet/glemt passordet til Vista så må du nesten bare formatere, det finnes ikke noen verktøy som kan knekke det passordet enda.

Men om du har en konto også. Som er satt som administrator på pcn så skal du kunne fjærne passordet fra hennes konto.

Om du må formatere så er det bare og sette inn vista cden som fulgte med, også eventuelt bruke recovery cden som også fulgte med, eller kjøre fra en recovery partisjon om det har blitt lagd av produsenten.

Etter det så skal pcn være som når du kjøpte den.

Lenke til kommentar
kan vel prøve sikkerhetsmodus. samme som xp. f8 under boot, velg adminstrator kontoen når du velg er konto. slett så passord til profilen som har problemet.

funker vel det?

8996136[/snapback]

Trur ikke det, har ikke lest hele greia, men trur den kontoen man lager passord til under oppsettet av pcn er admin kontoen "hvertfall sånn det er på XP". Installerer vista på så mange pc'r fortiden at jeg gidder aldri lese igjennom hele greia. :p

Endret av Loc Dogg
Lenke til kommentar

Himmel og hav... Nå vet jeg at hun ikke er noe dataguru da... Men jeg skal fortelle hva hun hadde gjort :-) Hun hadde rett og slett blingsa mellom ctrl og enter-knappene.. Og jeg så det ved en tilfeldighet når hun igjen skulle prøve å skrive inn passordet for n'te gang... Hun ble litt flau da... Da var den oppklart, men takker for hjelpen uansett...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei For oss som vet forskjell :whistle: på ctrl og enter er det en løsning på problemet i vista ang glemt passord på brukerkonto. ????

Ser på PC-en at det er 3 kontoer i modus: administrator( Administrator ikke aktivert) og en bruker med admin og en konto gjest som ble laget (etter at passord ble glemt)Gjest har svært få muligheter og må "spørre" brukerm admin ang det meste som skal utføres. Derfor ingen løsning.

Etter å ha lest en del innlegg på forum oppfattes det som om det er løsninger på problemet. Får bare ikke helheten med Har selv kjørt disk for å løse problemet men får opp Error Sam registery file is not loaded.

Hva er det enkleste for en som ikke har peiling på data (klart man kan levere inn men, nei )

Lenke til kommentar
Hei For oss som vet forskjell :whistle: på ctrl og enter er det en løsning på problemet i vista ang glemt passord på brukerkonto. ????

Ser på PC-en at det er 3 kontoer i modus: administrator( Administrator ikke aktivert) og en bruker med admin og en konto gjest som ble laget (etter at passord ble glemt)Gjest har svært få muligheter og må "spørre" brukerm admin ang det meste som skal utføres. Derfor ingen løsning.

Etter å ha lest en del innlegg på forum oppfattes det som om det er løsninger på problemet. Får bare ikke helheten med Har selv kjørt disk for å løse problemet men får opp Error Sam registery file is not loaded.

Hva er det enkleste for en som ikke har peiling på data (klart man kan levere inn men, nei )

*

'

Ingen som har svar på dette. Er det kanskje enklest å reinstallere. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...