inagn Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hei! Jeg trenger hjelp til å velge hvilken bærbar pc (liten) jeg skal kjøpe. Har null peiling selv, så på forhånd unnskyld for evt. knotete uttrykksmåte her og der. Jeg er usikker på om jeg skal velge pc eller Mac. Hittil har jeg holdt meg til tanken på å kjøpe pc, da det er dette jeg er mest kjent med fra før. Det jeg skal bruke pcen til, er å ha den med på skolen for å skrive oppgaver, og notere på forelesning. Jeg vil ha en såpass liten en fordi jeg vil at den skal få plass i sekken sammen med andre bøker. Bruksområdet tilsier vel at jeg ikke trenger den beste av de beste, men jeg vil likevel ha en pc som er rask, som har god batteritid når strømmen ikke er på, og som veier lite. De jeg har sett på (på nett) er disse: FSC Amilo Si1520 12.1" WXGA, Core 2 Duo T5500,1 GB,120GB,DVD±RW,WLAN/BT,VHP Link: http://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=331504 FSC Amilo Pro V3205 12" WXGA, Core Duo T2350, 1 GB, 120GB, DVD±RW, WLAN/BT, VB Link: http://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=335646 Hva er forskjellen? Hva i alle dager skal jeg velge? Jeg trenger gode og generelle råd. På forhånd takk! PS: Hvilken butikk i Oslo bør jeg dra til hvis jeg vil se/prøve pcene før jeg kjøper? Har inntrykk av at de fleste større butikkene som f.eks. Elkjøp har mest store bærbare på lager (..?).. Mvh Ina :-) Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Macbook'en er en liten og enkel laptop og ha med seg, den bruker ikke så mye størm heller. Du kan dra til eplehuset hvis du ønker å prøve den. www.eplehuset.no Men hva du skal velge er jo en smakssak, prøv deg frem på macbooken, og be om en omvisning i OSX fra eplehuset. Min neste laptop skal hvertfall bli en mac Endret 7. juli 2007 av Magnusha Lenke til kommentar
UknowsI Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hvis du først skal kjøpe en PC med 12.1" skjerm synes jeg det er best å kjøpe en lett PC. F.eks. Dell D420 er jeg veldig fornøyd med, men det finnes mange i klasse under 1.5 kg. Til vanlig bruk vil jeg også si at det eneste som har noe å si er nok RAM (minst 1 gb), harddisk (4200 RPM disk gjør ting litt tregt, men jeg har lært å leve med det) og hva det ligger av tull på maskinen. CPU hastigheten har rimelig lite å si. En 1.2 GHz maskin uten Norton Antivirus vil f.eks. være MYE raskere enn en 2 GHz maskin med Norton Antivirus etter min erfaring. Når det kommer til Mac er jo det en vesentlig større maskin, men om det er et godt valg er vel egentlig 100% avhengig av om du liker Mac eller ikke. Hvis du gjør det kommer du nok til å like den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå