Benbjo Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg har et lite hardware/software problem. Det har seg nemlig slik at hver gang spiller et spill på PCen popper det opp et vindu med følgende melding: "Warning! Temperature too high! Please check your fan and heatsink!" Jeg lurer på om dette ikke er en ekte windows advarsel fordi: 1. Jeg har norsk XP 2. Viftene surrer og går. Pcen er ikke spesielt varm Muligens er det noe spyware eller virus? Vil gjerne få fikset dette så fort som mulig, for jeg får ikke spilt noe når dette vinduet popper opp hvert minutt. Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg har et lite hardware/software problem. Det har seg nemlig slik at hver gang spiller et spill på PCen popper det opp et vindu med følgende melding: "Warning! Temperature too high! Please check your fan and heatsink!" Jeg lurer på om dette ikke er en ekte windows advarsel fordi: 1. Jeg har norsk XP 2. Viftene surrer og går. Pcen er ikke spesielt varm Muligens er det noe spyware eller virus? Vil gjerne få fikset dette så fort som mulig, for jeg får ikke spilt noe når dette vinduet popper opp hvert minutt. 8995402[/snapback] Jeg har norsk XP. CPU går stadig vekk varm og har aldri sett denne eller lignende advarsler. Hos meg er det bare bios som sutrer... Det første jeg tenkte på var virus/spyware det neste var om du har installert noen overvåkningsverktøy... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det kan være et 3. parts program som ikke klarer å lese temperaturene fra komponentene skikkelig. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Fått den meldingen før på en av mine andre pc'er, var ett annet program som Geir sier Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Kan være fra drivere elelr utilities for hovedkort elelr skjermkort. Disse kan være engelskspråklige. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det er no bare å se over Startmenyen eller Skrivebordet det da? F. eks så kan det være Lavalys Everest, eller ASUS sitt program ellet MSI sitt program, eller noe. Du får se om startmenyen og skrivebordet, så finner du det nok ut. Eventuelt se over Systemtrayen også. Det er mest sannsynlig der verktøyet som sier i fra som Tempraturen ligger. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Hmm kjørte både Avast antivirus og Adaware for to dager siden. Fikk ikke meldingen igjen før i dag. arg... kjørte begge programmene igjen, men får fortsatt meldingen. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Kjør Speedfan og se hva temperaturen er. Du finner det på Google Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Ja, ok. Men hva er normale verdier av: System CPU AUX HD0 Core Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Min pleier ligge på rundt 30 grader på de fleste. Lenke til kommentar
xroea Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 hmmf har samma dritten jeg også skjer liksom når jeg har CPU under load når jeg 50grader da begynner den å sprette opp og overlappe alle andre programmer og d er veldig frustrerende når en sitter å spillet men da tyder d på at vi må ha noe felles programm på PC-en som får framm dritten mulig vi har samme HK med samme drivere jeg har et MSI k9Neo 550 kort (ikke vet jeg) Lenke til kommentar
holimar1 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 har samme problemet nå! utrolig irriterende!! noen som vet hva jeg skal gjør for å få det vekk?? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 http://www.cpuid.com/hwmonitor.php Last ned pg kjør. Mormale verdier varierer, men bare ta et screenahot av vinduet. Screenshot guide: http://www.wikihow.com/Take-a-Screenshot-i...crosoft-Windows Lenke til kommentar
holimar1 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 laster opp screenshoot... ser at tempen på skjermkortet er høy:O!!? har 3 vifter i kabinettet... ser at det viser kun 1 i programmet, alle er koblet igjennom en viftestyring.. bør vell sjekke etter støv i skjermkortet? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Skjermkortet blir grillet ja. På denne tempen slår viften inn og går for maks. Derfor får du meldingen. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) laster opp screenshoot... ser at tempen på skjermkortet er høy:O!!? har 3 vifter i kabinettet... ser at det viser kun 1 i programmet, alle er koblet igjennom en viftestyring.. bør vell sjekke etter støv i skjermkortet? Det har det sikkert ikke vondt av! Tempen på skjermkortet er litt høy, men ikke noe unormalt eller farlig. Litt avhengig av hvilken kjerne det er, tåler GPU 115-135C. Den temperaturen jeg stusser litt på er TMPIN2 - den ser unormalt høy ut. Hvor sitter den sensoren, hva måler den temperaturen på? Endret 19. april 2009 av Dunsay Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Du har kanskje MSI Dual Corecenter installert. Dual corecenter overvåker både hovedkort og grafikk kort. Lenke til kommentar
holimar1 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Har nettopp tatt ut skjermkortet, FULT av støv, er liksom et deksel over kjøleren for å begrense "rommet", skrudde av det, der viften sender luft inn på kjøleren var der TETT, tykt sort støv, måtte faktisk pirke det vekk med skrujern... Dunsay: Nå ligger GPU temp på 45 grader celsius, har ikke prøvd å spille enda, skal gjøre det snart.. Kan ta nytt screenshoot å legge ut da... TMPIN2, hmm.. Vet ikke hvor den sitter Kan det kanskje være noe galt med den?? Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 TMPIN2, hmm.. Vet ikke hvor den sitter Kan det kanskje være noe galt med den?? Flott, antagelig har du løst det! Jeg googla TMPIN2 og fant ut at det er en "død" sensor som det ikke er kobla noe til, derfor de ville verdiene... Du kan trygt ignorere den! Lenke til kommentar
holimar1 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Takker Laster opp bilde, dette er imens jeg spiller... ser det greit ut nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå