JohnMerrick Skrevet 3. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg har vært stor i kjeften og slengt rundt meg med surmaga kommentarer her på bildekritikken de siste dagene, så da er det vel bare rett og rimelig å la folk få ta igjen... Helgen gikk med til små fotoutflukter, Fredag gikk turen til Howth og Søndag til Bray. Resultatet ble ca 200 bilder i en serie jeg har valgt å kalle "jeg stinker", i flott og lett overskyet fotovær valgte jeg å gjenomføre en studie i utbrent himmel og undereksponerte motiver... Her er et par bilder fra Howth som jeg ble tålig fornøyd med, men de ble på ingen måte slik jeg hadde forestilt meg dem i hodet mitt når jeg tok dem, så om noen har gode forslag på hvordan dette kunne forbedres, så mottas det med takk... Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 3. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2007 Haha..... morsomt...... .., men må desverre si at bildene ikke var spesielt fengende... mer "Her var vi" bilder enn "dette henger vi på veggen" bilder. Bølgene på sjøen var litt forstyrrende .. og det samme var vel egentlig steinene (land) også... "en studie i utbrent himmel og undereksponerte motiver" ... kjenner til den ja Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Velkommen i klubben Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Kjenner til den, utrbent himmel, altså. Er så lei av utbrent himmel og undereskponert "hovedobjekt" når jeg fotograferer at jeg tror jeg skal gå til innkjøp av alle mulige filtre hver eneste lille koreaner klarer å dra fram. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Nesten helt unødvendig, Cookiebird Bruk center weighted average eller spot metering. Og sørg for å ta måling/fokus fra motivet, for så å rekomponere mens du holder utløsern halvveis inne. Men et polariserende filter er ikke til å kimse av, da! Lenke til kommentar
Cooj Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg har vært stor i kjeften og slengt rundt meg med surmaga kommentarer her på bildekritikken de siste dagene, så da er det vel bare rett og rimelig å la folk få ta igjen... 8995374[/snapback] Jeg hadde nok forventet litt mer av deg ja, dette var meget lite spennende... Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Syns dette var kjedelige motiv, tamme farger og ikke særlig heldig med komposisjonen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Syns dette var kjedelige motiv, tamme farger og ikke særlig heldig med komposisjonen. 9011209[/snapback] Beklager, men jeg er nok enig med Autoxave i denne tråden. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Hehe... Hvorfor hadde du forventet så mye mer fra meg? Jeg har ikke lagt ut så veldig mye her, og ingenting av det har vel akkurat vært "breath taking"... Det å vurdere andres verk og vurdere sitt eget er desverre ikke det samme. Skulle ønske jeg hadde evnen til å være like tøff mot meg selv som jeg er mot andre, men det ser altså ikke ut til å være tilfellet. Som jeg sa i en annens tråd; mange visninger og få kommentarer er vel også en form for kritikk, og når de få kommentarene jeg har fått på denne tråden går mer på teksten min enn på bildene mine, skulle vel det tyde på at jeg har feilet ganske grovt. Men når alt kommer til alt, kan det være at du har rett.. Jeg burde ha prestert bedre enn dette... Jeg har gått igjenom bildene mine fra denne turen i nesten en uke nå, og jeg ser helt klart et problem i bildene mine. Howth er et fantastisk klippelandskap, men skal man få noen bilder som yter landskapet rettferdighet, må det nok taes dra sjøen. Howth er et typisk turistmål som har blitt fotografert i hjel, og tanken bak bildene var å knytte dem til en konkret handling gjenom båten som trekker teiner. Jeg mener fortsatt at den tanken er god, men utførelsen er desverre elending. Skulle bare ønske jeg så det før jeg postet bildene. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Genuin selvkritikk er den nest siste egenskap man utvikler innen nesten all kunst. Det siste er evnen til å ta skikkelig gode bilder. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Syns dette var kjedelige motiv, tamme farger og ikke særlig heldig med komposisjonen. 9011209[/snapback] Tamme farger, ja... Dette er noe jeg generelt sett sliter litt med... Jeg tar bildene i RAW, og fargene er mer et problem for meg nå enn når jeg tok bildene i jpg. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan fikse dette i redigeringen? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Noen som har noen tips til hvordan jeg kan fikse dette i redigeringen? 9011505[/snapback] Jekk opp saturation noen hakk. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Joda, jeg har lekt litt med saturation, colour balance, levels, curves og contrasts, men jeg får bare ikke ting å til stemme... Det er mulig jeg bare trenger mer øvelse, men om noen klarer å sette en finger på hva jeg gjør feil, setter jeg veldig pris på det. Men nå har jeg i det minste fått litt konstruktiv kritikk... Tusen takk for det, til dere som har prøvd! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Vibrance er et fint parameter å leke med også. Det kan ofte gi en mer subtil og glødende bedring av litt matte farger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå