Raines Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 hei, jeg sletta winamp på pc en min ved en feiltagelse. defor installerte jeg det på nytt og det funka sånn som det skal. det eneste problemet er at det tar så veldig lang tid å starte det opp hver gang jeg vil høre på musikk. hva skal jeg gjøre for at programmet opner seg like fort som før? eneste jeg kommer på å gjøre selv er å defragmantere.( kan det gjøre skade på pc en?) takker for alle svar Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Generelt sett er defragmentering uskadelig, om noe unødvendig med dagens filsystemer (NTFS) og diskstørrelser (jo mer ledig plass en har, desto mindre sannsynlighet blir det fragmentering av filer), og noe en absolutt bør gjøre om en merker treghet og andre problemer. Merk at det ofte er chkdisk, et program som blir kjørt automatisk av defrag, som faktisk fikser reelle problemer med disken, og ikke defragmeteringen i seg selv. For øvrig, installerte du samme versjon av Winamp? Jeg har merket oppstartstiden varierer i de ulike versjonene. Og, om problemet fortsetter, kan du jo alltids bytte musikkprogram. Selv sverger jeg til MediaMonkey, skjønt alternativene er mange. Det burde ikke være vanskelig å finne et tilsvarende program. Det eneste jeg savner er vel alle tilleggsprogrammene (især med tanke på skins), men det har ikke vært noe nevneverdig problem for min del. Lenke til kommentar
Raines Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Generelt sett er defragmentering uskadelig, om noe unødvendig med dagens filsystemer (NTFS) og diskstørrelser (jo mer ledig plass en har, desto mindre sannsynlighet blir det fragmentering av filer), og noe en absolutt bør gjøre om en merker treghet og andre problemer. Merk at det ofte er chkdisk, et program som blir kjørt automatisk av defrag, som faktisk fikser reelle problemer med disken, og ikke defragmeteringen i seg selv. For øvrig, installerte du samme versjon av Winamp? Jeg har merket oppstartstiden varierer i de ulike versjonene. Og, om problemet fortsetter, kan du jo alltids bytte musikkprogram. Selv sverger jeg til MediaMonkey, skjønt alternativene er mange. Det burde ikke være vanskelig å finne et tilsvarende program. Det eneste jeg savner er vel alle tilleggsprogrammene (især med tanke på skins), men det har ikke vært noe nevneverdig problem for min del. 8997545[/snapback] wow! takker for svar! prøvte å defragmentere, men jeg måtte visst ha 15 % ledig. skal slette en god del dritt som ikke er i bruk. vet at mediamonkey er veldig bra som avspillingsprogram, men jeg har alltid brukt winamp siden min første pc. kommer tilbake med svar etter defragmentering om hvordan det funka på min pc. Endret 4. juli 2007 av Raines Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Winamp har endel unødvendige plug-ins synes jeg, som CD brenning og slikt, disse kan slettes i preferences om ønskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå