Gå til innhold

Vifte i toppen av chieftec kabinett

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle borre mange små hull og montere en eller to 80mm sunbeam vifter med lys på i toppen av mitt chieftec kabinett og en dragon viftegrill på , burde jeg ta en vifte i midten eller to ved siden av hverandre der oppe??? Kan de kræsje med cd rom og psu???

Noen andre som har gjort dette som har bilde??

Viften skal blåse utover , har ikke stikksag så jeg tenkte at viss jeg borra mange nokk hull så gikk det bra , eller kan jeg borre så mange hulle at den detter av og så bruke dremel for å ordne kanten??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj da , ser du borra hull til vifta der , men hvor skal jeg få tak i 76 mm bor??? ikke akkurat det vanligste som finnes da!!!!

Hadde ikke engang stort nokk borr til å lage hull til kald katode bryteren min ! Måtte bruke dremmel for å pusse hullet større!

Lenke til kommentar

Det er vel kanskje ikke et "tradisjonelt" borr, litt vanskelig å forklare, men jeg skal forsøke. Det består egentlig av to deler, ett sirkelformet borr, ikke så tykt, og ett borr i midten som skal hindre at det sirkelformede ikke lever sitt eget liv når du borrer :p

Har ikke stort peil på dette, tok borret jeg brukte fra pappas "lille lager" i kjellern ;)

Lenke til kommentar

Nei nettopp , ikke alle som kan smykke seg med et så digert borr , men det funker vel viss jeg borrer mange nokk store hull! Eller få noen proffe på et verft til å gjøre det for meg , men da er det ikke min modd , nei , jeg gjør det selv :wink:

Lenke til kommentar

hvis du har en dremel el. liknende, kan d være like greit å bruke den.

tegn opp hullet og bruk kutteskiver til jobben.

har du en viftegrill av standardtypen (wiregrill) så tegner du etter innsiden av den ytterste ringen.

lykke til me modden

Lenke til kommentar

Om jeg skal ha rundt hull vil jeg definitivt anskaffe et hulborr eller rundborr eller hva det heter. Sist jeg skar hull med Dremmel, - skadet jeg den lakkerte overflaten og måtte starte en omfattende lakkprosess. Og det var et rektangulært hull.

Lenke til kommentar
Må ha en vifte med lys da ! Dessuten finner du ikke stilige viftegriller til 120 mm

Du får nok tak i en 120mm LED's vifte! Bare leite litt her og der.

BTW: 120mm EMI beskyttet viftegrill er dritfeit! har den for 80mm selv. Den ser stilig ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...