Lifeform Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hei, Funker ikke Eksternt Skrivebord fra en Windows Vista-maskin til Windows XP? Har ikke fått det helt til å funke her på nye Vista-laptoppen min. Prøver få tilgang til jobb PCen som kjører XP. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Hei, Funker ikke Eksternt Skrivebord fra en Windows Vista-maskin til Windows XP? Har ikke fått det helt til å funke her på nye Vista-laptoppen min. Prøver få tilgang til jobb PCen som kjører XP. 8995219[/snapback] Det fungerer helt fint. (så lenge det er XP Pro, "eksternt skrivebord" er aktivert og trafikk ikke er sperret av firewall) Endret 3. juli 2007 av lohelle Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hei, Funker ikke Eksternt Skrivebord fra en Windows Vista-maskin til Windows XP? Har ikke fått det helt til å funke her på nye Vista-laptoppen min. Prøver få tilgang til jobb PCen som kjører XP. 8995219[/snapback] Du må ha den oppdaterte utgaven av MSTSC (Eksternt Skrivebord) på din XP maskin. Oppdateringen kommer som vanlig Windows Update og sørger for nevnte kompatibilitet med Vista. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hei, Funker ikke Eksternt Skrivebord fra en Windows Vista-maskin til Windows XP? Har ikke fått det helt til å funke her på nye Vista-laptoppen min. Prøver få tilgang til jobb PCen som kjører XP. 8995219[/snapback] Du må ha den oppdaterte utgaven av MSTSC (Eksternt Skrivebord) på din XP maskin. Oppdateringen kommer som vanlig Windows Update og sørger for nevnte kompatibilitet med Vista. 9065458[/snapback] Var det ikke "andre veien" da? Sikkert bare jeg som missforstod da.. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Fungerer fint fra vista til xp, bare klikk på alternativer - avansert og på servergodkjenning velger du koble til alltid, selv om godkjenning misslyktes. Skal du fra xp til vista må velge tillat tilkoblinger dra datamaskiner som kjører hvilken som helst versjon av Eksternt skrivebord (mindre sikkerhet) Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Bruker bare denne tråden fremfor å lage en ny en. På pcen min kjører jeg XP, men på den pcen som skal fjernstyres over nettverket kjører Vista. Jeg klarer å koble til, men jeg må logge på en bruker. Brukeren er jo allerede logget på, men jeg får denne feilmeldingen: "Feil ved pålogging: restriksjoner på brukerkonto. Mulige grunner er at blanke passord ikke tillates, tidsromsbegrensninger eller at en policybegrensning er gjennomført." Brukerkontoene på pcen som fjernstyres har jo ingen passord, men det virker hvis jeg setter et passord på den jeg skal logge på eksternt. Finnes det ingen annen måte enn å sette et passord? Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 "Feil ved pålogging: restriksjoner på brukerkonto. Mulige grunner er at blanke passord ikke tillates, tidsromsbegrensninger eller at en policybegrensning er gjennomført." og les : restriksjoner på brukerkonto..... Meget høy sannsynlighet for at du finner en local policy som sier noe sånnt som at "prevent logon locally if password is <none>" Lenke til kommentar
Dal Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 En XP-maskin får vel aldri autentisere mot en Vista-maskin uten at man fjerner kravet om at kun NTMLv2-maskiner kan får autentisere. XP kjører NTLMv1. På Vista-maskinen må du gjøre følgende: Gå inn i Kontroll Panel -> Administrative Verktøy. Åpne Lokal sikkerhetspolicy, og browse deg fram til Lokale Policyer -> Sikkerhetsalternativer. Finn "Egenskaper for Nettverkssikkerhet: LAN Manager-godkjenningsnivå". Sett den til: Send LM og NTLM - bruk NTLMv2-øktsikkerhet hvis forhandlet. Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg prøvde å sette den til det, men jeg får fortsatt samme feilmeldingen. Prøvde også å restarte hvis det skulle ha noe og si. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har du sjekket som Fungus sier over - at brukerkontoen inneholder et passord? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Har du sjekket som Fungus sier over - at brukerkontoen inneholder et passord? start - kjør - gpedit.msc - ok datamaskinkonfigurasjon - windows-innstillinger - sikkerhetsinnstillinger - lokale policyer - sikkerhetsalternativer - "kontoer: begrens bruk av tomme passord for lokal konto til konsollpålogging" , sett denne til deaktivert Det bør ordne biffen! edit: dette hvis man absolutt ikke skal ha passord da. Setter man et passord så vil dette også "fikse" problemet. Endret 1. oktober 2008 av lohelle Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Uenig med deg - bedre å ha et passord fremfor å unngå problemet! Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Uenig med deg - bedre å ha et passord fremfor å unngå problemet! Der er jeg enig. Derfor begge løsninger.. Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Har du sjekket som Fungus sier over - at brukerkontoen inneholder et passord? start - kjør - gpedit.msc - ok datamaskinkonfigurasjon - windows-innstillinger - sikkerhetsinnstillinger - lokale policyer - sikkerhetsalternativer - "kontoer: begrens bruk av tomme passord for lokal konto til konsollpålogging" , sett denne til deaktivert Det bør ordne biffen! edit: dette hvis man absolutt ikke skal ha passord da. Setter man et passord så vil dette også "fikse" problemet. Tusen hjertelig takk. Fungerer supert! Som jeg skrev tidligere så virket det hvis jeg hadde satt et passord, men siden dette er pc-en til foreldrene mine som ikke vil ha noe passord for å logge på er dette den beste løsningen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hvis utfordringen er at foreldrene dine skal slippe å logge inn på maskinen, så bruker du autologin fra Sysinternal (google..). Å kompromittere på sikkerhet er helt unødvendig i dette tilfellet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hvis utfordringen er at foreldrene dine skal slippe å logge inn på maskinen, så bruker du autologin fra Sysinternal (google..). Å kompromittere på sikkerhet er helt unødvendig i dette tilfellet.Eller bare merker brukeren og fjerner haken for å kreve brukernvan og passord under control userpasswords2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå