Gå til innhold

Ny PC, DDR2 eller DDR3?

Anbefalte innlegg

Nå er PC'en min snart 9 måneder gammel så det må bygges ny... :-)

Nå detter jo Intel Core 2 Quad i pris, og jeg tenker meg en Core 2 Quad Q6600.

Har bitt merke til Asus P5K3 Deluxe/WiFi-AP og Asus P5K Deluxe/WiFi-AP. Er det ikke bare DDR2 og DDR3 som er forskjellen på disse...?

DDR3 er vel overpriset i forhold til DDR2 nå, men bør jeg gå for et kort som støtter DDR3? Ikke noe krevende jeg bruker PC til, men det er jo som med bil, kjekt å ha en litt sprek bil også...

Jeg regner jo med at DDR3 detter i pris om en stund, men mulig det ikke blir før jeg bygger ny PC igjen..

Så hva mener dere om DDR3? Er det stor fremgang fra DDR2? Er det i det hele tatt noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pr. idag er det svært liten eller ingen ytelsesforskjell mellom DDR2 og 3, men et hav av forskjell i pris som du sikkert har sett. Hvis du oppdaterer PCen med 9 mndrs mellomrom tror jeg helt sikkert det vil lønne seg å gå for DDR2 denne gangen ettersom man ikke forventer at DDR3 vil nå et fornuftig ytelse/pris-nivå før ut i 2008 en gang. Evt. kan du gå for et HK som støtter begge typer RAM, men jeg har en mistanke om at på den tiden det tar DDR3 å falle så mye i pris (og øke i ytelse) at det blir akutelt å bytte til slik RAM, så har det kommet noe nytt på HK/chipset-fronten slik at man bytter dette i samme slengen.

Er mange andre tråder her hvor folk spør om det samme fordet. Anbefaler deg å lese dem.

Lenke til kommentar
Som sagt før i denne tråden, du taper mye på å kjøpe ddr3, når ddr3 er et must som ddr2 er i dag og de er nede i pris og yter mye bedre enn ddr2 er det dags for å se på ny pc uansett, så kjøpe ddr2!

8995500[/snapback]

Hva med mengde Ram da? Har 2 GB nå, er det noen vits med 4 GB egentlig...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...