egd1 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Nå er PC'en min snart 9 måneder gammel så det må bygges ny... :-) Nå detter jo Intel Core 2 Quad i pris, og jeg tenker meg en Core 2 Quad Q6600. Har bitt merke til Asus P5K3 Deluxe/WiFi-AP og Asus P5K Deluxe/WiFi-AP. Er det ikke bare DDR2 og DDR3 som er forskjellen på disse...? DDR3 er vel overpriset i forhold til DDR2 nå, men bør jeg gå for et kort som støtter DDR3? Ikke noe krevende jeg bruker PC til, men det er jo som med bil, kjekt å ha en litt sprek bil også... Jeg regner jo med at DDR3 detter i pris om en stund, men mulig det ikke blir før jeg bygger ny PC igjen.. Så hva mener dere om DDR3? Er det stor fremgang fra DDR2? Er det i det hele tatt noe å tenke på? Lenke til kommentar
just_me Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 ingen DDR3 kort støtter SLI, så har du planer om sli så vilg ddr2 men ellers ville jeg gått for ddr3 Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Nå til dags ar jeg ville valgt DDR2. Du får mye mer for pengene. Dessuten er DDR3 dyrt også =) - Espen Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Pr. idag er det svært liten eller ingen ytelsesforskjell mellom DDR2 og 3, men et hav av forskjell i pris som du sikkert har sett. Hvis du oppdaterer PCen med 9 mndrs mellomrom tror jeg helt sikkert det vil lønne seg å gå for DDR2 denne gangen ettersom man ikke forventer at DDR3 vil nå et fornuftig ytelse/pris-nivå før ut i 2008 en gang. Evt. kan du gå for et HK som støtter begge typer RAM, men jeg har en mistanke om at på den tiden det tar DDR3 å falle så mye i pris (og øke i ytelse) at det blir akutelt å bytte til slik RAM, så har det kommet noe nytt på HK/chipset-fronten slik at man bytter dette i samme slengen. Er mange andre tråder her hvor folk spør om det samme fordet. Anbefaler deg å lese dem. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Som sagt før i denne tråden, du taper mye på å kjøpe ddr3, når ddr3 er et must som ddr2 er i dag og de er nede i pris og yter mye bedre enn ddr2 er det dags for å se på ny pc uansett, så kjøpe ddr2! Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Som sagt før i denne tråden, du taper mye på å kjøpe ddr3, når ddr3 er et must som ddr2 er i dag og de er nede i pris og yter mye bedre enn ddr2 er det dags for å se på ny pc uansett, så kjøpe ddr2! 8995500[/snapback] Hva med mengde Ram da? Har 2 GB nå, er det noen vits med 4 GB egentlig...? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Nei, det er vel ikke egentlig vits, men kan jo være greit hvis du skal tenke langsiktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå