Gå til innhold

stillegående vifteløs(?) strømforsyning

Anbefalte innlegg

Ser at MIST er blant de beste i test blant støysvake strømforsyninger her på hardware.no. Noen som har erfaringer med den??

PCen min bråker som et treskeverk, og jeg tenker nå å få gjort noe med det.

Oppsett:

HK: Abit IC7 MAX3

Prosessor: P4 2,8 GHz 4 Minne: Twinmos 4 Gb DDR RAM

HD: 2x160 Gb Seagate Barracuda S-ATA

DVD-brennere: Plextor 708A og Plextor 755 SA

Skjermkort: Matrox Millenium 750P AGP 8X

TV-kort: Hauppage PVR-500MCE

Lydkort: EMU1820m

Kabinett: Lian-Li PC60 4 80 mm vifter

Strømforsyning: Enermax 350W

Matrox-kortet bråker også endel, så jeg vurderer å skifte det; samt kutte ut noen av kabinettet-viftene, evt. bytte 2-3 av viftene med en større 120 mm vifte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke mye erfaringer med strømforsyninger, men jeg kan trygt anbefale Mist.

Har akkurat bygget meg en ny pc med stillhet som formål, derfor valgte jeg Mist.

Og kan derfor kan jeg anbefale både kabinettet og strømforsyningen som jeg har kjøpt.

Delene den består av står i signaturen min.

Så hvis du bytter de to delene har du nok en "helt ny pc". :)

Lenke til kommentar
ta en titt på HIPER sine PSU'er de har noen så godt som lydløse PSU'er på 480 watt som er helt greie, har en selv og den er så godt som lydløs (14db) og har ingen problemer med den jeg IAF

8996370[/snapback]

Jeg slenger meg på denne, da jeg også skal ha meg ny, stillegående PSU. Har snust litt på Hiper sine. Hvilken av modellene har du, weebl? Litt kjekt om den hadde vært modulær og =)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mist er en rimelig stille strømforsyning. Har en sånn en jeg er godt fornøyd med, men den lager faktisk litt lyd(øret inntil kabinettet) når PC'en er avslått.

Hovedkortviftene er som regel de som lager mest plagsom lyd, kan du skifte ut disse med passiv kjøling vil det hjelpe mye.

Vifter levert med Lian Li kabinetter mye synes jeg. Det er bare å bytte dem ut, helst i noe større snarest mulig.

Skjermkortet bør du kunne erstatte med noe passivt som yter bedre.

Antar at diskene dine er opphengt i gummiforinger, så de er det ikke mye å hente på. Det burde ikke koste allverdens å få ned støynivået betraktelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...