Gå til innhold

Sperre på Windows XP: OEM?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste er vel at du bare kan aktivere lisensnøkkelen et x-antall ganger per år, over internet selvfølgelig, hvis ikke må du ringe kundesupport og forklare :p har gjort det en del ganger i og med at jeg måtte formatere pc'n. Men et triks hvis man må formatere, er å ta backup av "wpa.dbl" (ligger i C:\Windows\System32\) før man formaterer/reinstallerer og kopierer den tilbake etterpå. Da slipper man aktiveringa, og da kan man installere XP så mange ganger man vil :p

Lenke til kommentar

Hjahre, vet du om noe lignende knep i Vista? Jeg vurderer å kjøpe OEM-lisens av Vista, men tenkte på å kanskje ghoste hele disken for å slippe dette aktiveringskrøllet hver gang jeg installerer Windows. Ulempen er jo at jeg får en 10-15 GB stor ghost-fil versus ditt, bokstavlig talt, lille knep.

Lenke til kommentar
Hjahre, vet du om noe lignende knep i Vista? Jeg vurderer å kjøpe OEM-lisens av Vista, men tenkte på å kanskje ghoste hele disken for å slippe dette aktiveringskrøllet hver gang jeg installerer Windows. Ulempen er jo at jeg får en 10-15 GB stor ghost-fil versus ditt, bokstavlig talt, lille knep.

9007296[/snapback]

slmgr.vbs -rearm <- Denne fungerer 3 ganger. (Må kjøres fra administrator CMD)

Lenke til kommentar

9007296[/snapback]

Nei, veit ikke om noe lignende knep til Vista, ettersom jeg bare har XP sjøl.

Du kan jo se her http://www.windowssecrets.com/comp/070315/

eller her http://www.windows-vista-update.com/Window...Activation.html

For alt jeg veit, så kan det hende det er en lignende fil i System32-mappa til Vista, men som sagt så veit jeg ikke

Lenke til kommentar
Men et triks hvis man må formatere, er å ta backup av "wpa.dbl" (ligger i C:\Windows\System32\) før man formaterer/reinstallerer og kopierer den tilbake etterpå. Da slipper man aktiveringa, og da kan man installere XP så mange ganger man vil :p

8997273[/snapback]

:hmm:

hvis jeg husker det riktig fra en artikkel eller en forum, gjelder denne triksen ikke for home edition.

har prøvd den selv ( OEM ), uten resultat.

men, men.

lykke til

Endret av gaggen
Lenke til kommentar
Men et triks hvis man må formatere, er å ta backup av "wpa.dbl" (ligger i C:\Windows\System32\) før man formaterer/reinstallerer og kopierer den tilbake etterpå. Da slipper man aktiveringa, og da kan man installere XP så mange ganger man vil :p

8997273[/snapback]

:hmm:

hvis jeg husker det riktig fra en artikkel eller en forum, gjelder denne triksen ikke for home edition.

har prøvd den selv ( OEM ), uten resultat.

men, men.

lykke til

9017638[/snapback]

Vel det funker, det er jeg sikker på ;) for jeg har gjort det sjøl, og jeg har XP Home.

Det funker ikke hvis man bruker aktiveringsfila man fant når man hadde sp1 og man legger inn den på maskina når den har sp2. Men så lenge du bruker en sp1 aktiveringsfil på sp1 så funker det, gjelder for sp2 også, men det er en liten ting, det funker bare på den ene pc'n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...