BlastyTrasty Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) It looks like the Mercedes of games consoles might need a bit of a tune up. 1up is reporting on an interesting piece of news, all of this years football games will be running at 60fps on the 360 while only running at 30fps on the PS3. EA’s vice president of marketing sports branding, Todd Sitrin, had this to say. “We want to make sure that we give the best experience we can on each platform. In designing a game, there are all sorts of tradeoffs that include frame rate, visuals, features, AI, etc. Football is an extremely challenging sport to replicate because of the number of people on the field, their interaction, and the scope of the environments. As you can see, every company making a football game this year made a decision that the best experience for the Xbox 360 included 60fps whereas the best experience for the PS3 was 30fps. We certainly believe that both the Xbox 360 and PS3 versions are our football products are outstanding experiences and recommend that each gamer look at the entire experience, not just one aspect. We think they’ll be very happy no matter which version of the game they play. Sony officials don’t seem very concerned, noting that they proved that sports titles can run in true 1080p on the PS3 with NBA 07, and that concerns about third party titles should be directed at those publishers. Sony’s blog even touched on the subject a few weeks ago. If your game starts on Xbox 360 you will have to re-engineer aspects of the game to run properly on PS3. This means additional effort. Some developers have been complaining about this but I don’t believe we can solve that. Xbox 360 is a different machine with good, but lower powered hardware in a different architecture. Developers have to view them as two different machines not as a common platform. Now some of you might be thinking about how developers have had a longer time to learn how to develop for the 360 and that accounts for the difference. While true for EA, it does not hold for 2K Games’ All-Pro Football 2K8 which was developed from scratch for both systems. It’s always nice to see what developers can do with “lower powered hardware”. Eg kan ikkje fatta, eller begripa -- at xbox 360 som ifølge Sony er den absolutte underdog, ytar betre -- på spel som til og med vert utvikla frå scratch, på begge maskinane. Edit: gløymde å legge ved kjelda. http://www.xboxic.com/news/3159 http://www.joystiq.com/2007/07/02/1up-360-...aster-than-ps3/ Endret 3. juli 2007 av dark by design Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Tror det har kun en foklaring og det er att PS3 ikke er så overlegen som enkelte vill ha det til Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 kan være at dem ikke har lært og utnytte alle kjernene i PS3, ser dem sier at det er best for PS3 i 30 FPS...stiller meg noe uforstående til dette... Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Veldig mogleg det du seier Fritz. Men PS3 er ikkje så ny no lenger. Me får egentleg vente å sjå. Stiller meg og uforståeleg kvifor dei seier at 30 fps er betre på PS3 versjonen. Skal det være ei fordel for PS3 brukarane å ha 30 fps? Det er jo ikkje akkurat første gongen at PS3 spel har 30 fps kontra xbox 360 sine 60 fps. Fant denne på joystiq forumet, måtte le litt: So... 60fps, Xbox Live and rumble (to a lesser degree). I'll take the 360 version, please. Any benefits on the PS3 side? Is this game 4D compatible? :!: A comparison between both versions of last year's Madden 07 conducted by Gamespot showed the 360 version had "sharper textures on the character models in the close-up shots shown between plays." In comparing this year's games, 1UP simply stated that "All-Pro Football 2K8 definitely runs better on Xbox 360." Endret 3. juli 2007 av dark by design Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=790568 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Nice linkus Kewell79 Krosjefen: viste folket foresten att motorstorm bruker 15% av Spu'ene i ps3.. forsatt en del utappet potensiale i ps3.. så med andre ord...LATE programmerere....eller slippdato press fra publisher, som er ENDA værre. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Noe som kunne vært interessant å vite er hvor hardt de presser GPU. Kanskje noe av problemet ligger der? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 eg tror ikkje programmere er late.. men penger og tid er vel to vesentlige faktorer.. du legger ikkje 10 mill ekstra i utviklinga av eit ps3 spill kontra eit 360 spill for og oppnå samme kvalitet når x360 platformene er i fleirtall rundt om i heimene til folk.. og tek det lenger tid i tillegg...ja da baller det på seg..hvor mange spill er det som er vorte utsatt til ps3 nå.. colin mcray DIRT graw2 the darkness rainbow six vegas spiderman 3 splinter cell double agent kommer ikkje på flere i farten, men ein ser lett att ps3 er trøblete og programmere riktig.. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Nå er vel ikke programmeringen problemene med spiderman 3 og the darkness.. de kom 1 uke for sent eller noe.. kun i europa, trolig pga. priting av cover eller noe, eventuelt oversetting. Endret 3. juli 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=790568 8995074[/snapback] Det holder nok med denne. Tråden stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg