Nessi Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hei. jeg bruker winrar til å extracte mange filer, det er veldig fint og bra program, men i siste tiden, etter at jeg instalerte ny windows fikk jeg ett problem, under extracte prosessen er det umulig å gjøre noe anett,alt hakker, musa hakker og det nytter ikke prøve å lese på nettet eller gå inpå andre mapper. Har nå Windows Xp Pro X64 og Core2Duo E6600. Hadde ikke dette problemet med Windows Xp Pro Og P4 2,8GHZ. Tviler sterkt på at det er noe galt med cpuen. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 tror neppe dette er ett virus, isåfall hvordan skal det få winrar til å lagge? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Kan det hende at harddisken ikke klare å følge med slik at ting hakker? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 hm, kan være, windowsen og alt ligger instalert på en WD200GB 7200 RPM (SATA Disk) Rart ikke andre programmer som er instalert på den hard-disken ikke lagger da? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Grunnen er temmelig simpel.. Winrar bruker all Cachen til CPU-en som gjør at flere ting ikke kan gjøres.. under extracting brukes Cachen fullt ut, samme skjer her og med alle mine venner.. Har selv Core duo prosessor.. Grusomt irriterende xD kan og være harddisken sin cache som er full det var problemet med min gamle pc, som hadde Athlon prosessor på 2ghz Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 hm, kan være, windowsen og alt ligger instalert på en WD200GB 7200 RPM (SATA Disk) Rart ikke andre programmer som er instalert på den hard-disken ikke lagger da? 8994928[/snapback] winrar pakker jo ut, mao jo raskere prosessoren er jo mer klarer den å pakke ut om gangen, og når du skal lese så fort som mulig samtidig som du skriver så fort som mulig til disken vil man vel møte en barriere der disken er tregere enn cpu. Cpu har vel en slags prioritering men ikke disker, kan være derfor det ikke hakket før. Men vill tipping Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 hm okei, har en viss ide nå, men aner fortsatt ikke hvorfor dette gikk greit før! med en Pentium 4 S479 2,8ghz med 512kb cache, lagget ikke med den. men med Core2Duo E6600 3,1ghz med 4mb cache så lagger det? og hard-disken er den samme som alltid har vært, brukte den altså når jeg hadde p4. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 den står på ultradma og ikke pio i enhetsbehandling? du hadde egentlig merket det veldig godt hvis den hadde stått på pio sånn ellers så tviler på at det er det, tror det er en flaskehals et sted Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 hadde problem med det der ultradma og pio før, men fikset det så det de står på ultradma. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Grunnen er temmelig simpel.. Winrar bruker all Cachen til CPU-en som gjør at flere ting ikke kan gjøres.. under extracting brukes Cachen fullt ut, samme skjer her og med alle mine venner.. Har selv Core duo prosessor.. Grusomt irriterende xD kan og være harddisken sin cache som er full det var problemet med min gamle pc, som hadde Athlon prosessor på 2ghz 8994932[/snapback] Har akkurat pakket ut 2 filmer, samtidig. Hakker absolutt ikke noe. Skriver her samtidig som den pakker ut. Og det med en Intel Core 2 Duo E6600. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Se om du opplever samme problem i andre ekstrakteringsprogrammer (eller andre versjoner av WinRAR) slik at du kan ekskludere muligheten for at problemet ligger i inkompatibilitet mellom WinRAR og Windows XP 64-bit (å oppgradere til 64-bit kan ofte skape slike problemer). Om dette skulle være tilfellet, anbefaler jeg 7-zip. Det er både gratis og Open Source, i motsetning til blant annet WinRAR. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) har versjon WinRar 3.51. Prøvde ut 7-zip nå og det lagget ikke så mye som winrar, lagget til noen ganger. Men føler at 7-zip ikke har samme mulighetene som winrar, det med å extracte fra mange filer samtidlig, f-eks torrent mappe med mange rar filer i. Prøvde Winrar på denne fila, 1,47GB, og den lagget selv da, så nå funderer jeg litt, må være bare under store filer den lagger, fra 3-7 GB filer. Endret 4. juli 2007 av Nessi Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Prøvde ut 7-zip nå og det lagget ikke så mye som winrar, lagget til noen ganger. Men føler at 7-zip ikke har samme mulighetene som winrar, det med å extracte fra mange filer samtidlig, f-eks torrent mappe med mange rar filer i. 8999486[/snapback] Det skulle gå fint det, såfremt du ekstrakterer den FØRSTE filen (ikke r00 men .rar, eksempelvis). Har du forresten forsøkt å sette ned prioriteten til programmet? Dette kan gjøres eksempelvis ved å gå inn i Task Manager (oppgavebehandling), velge Processes-arkfanen, markere EXE-filen (7zFM.exe i dette tilfellet), høyreklikke -> Set Priority -> Low. Forhåpentligvis vil dette ha en positiv effekt. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Trodde at hardiskene sin lese /skrive hastighet som er flaskehalsen når en zipper. Se på cpu forbruk når du zippe, mener min ligger å svaier fra 40-60 % Endret 4. juli 2007 av S_tone_meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå