Gå til innhold

Komplett.se = forbanna så det holder


Anbefalte innlegg

Jeg er målløs. Hvor i heiteste h har du det ifra? Det er den villeste påstanden jeg har hørt på denne sida av påske.

9011709[/snapback]

De gangene jeg har bestilt fra komplett.se har varene blitt sendt fra Sandefjord. Så kan du være så snill å utdype hva som er så vilt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De gangene jeg har bestilt fra komplett.se har varene blitt sendt fra Sandefjord. Så kan du være så snill å utdype hva som er så vilt?

9012180[/snapback]

Jeg vil tro han synes det høres villt ut at de skal flytte det norske lageret til Sverige. Rent økonomisk er det nok derimot å drive virksomheten fra Norge som er villt.

Lenke til kommentar
Flytt til Hong Kong. Tingene jeg bestiller fra ebay kommer fortere derfra (og fra usa) enn fra sandefjord.

9013872[/snapback]

 

Jeg tror deg Jurgis, jeg har erfart det samme selv. Det er ganske utrolig, men ikke spesielt overraskende. Hver gang jeg bestiller varer på nettet, så tar "Posten" og farter rundt, unødvendig langt rundt, med denne pakken. Pakken ankommer Oslo (4 mil nord for Son, der jeg bor), så sender de pakken forbi Son, og videre til Sarpsborg. Det er 6 mil syd for Son, og Posten har sikkert produsert CO² i bøttevis på denne rundturen sin. Et døgn etter, ankommer trolig Postens kamel Son med pakken min. Hvis jeg er heldig da.

Tilbake til trådstarters tema, det du beskriver er dessverre vanlig praksis hos en del webshopper. I steden for å være ærlige, så sjangser de på å lure noen kunder med denne praksisen. Det er sjofelt gjort, og respektløst overfor kundene deres.

Lenke til kommentar
Ser at ingen egentlig har berørt hovedproblemet. De forskjellige nettbutikkene har svært sjelden eget lager. De er derimot koblet opp til importørens (grossistens) lager og viser dennes antatte lagerbeholdning. Dermed kan man risikere at det er tomt for en vare selv om butikken viser en lagerbeholdning. Dette kan forårsakes av flere "samtidige" bestillinger i for forkjellige nettbutikker, feil i lagerbeholdningen hos importøren, varer tatt ut/reservert uten at det gjenspeiles i lagerbeholdningen.

 

Som forbruker har vi god nytte av et slikt system. Dette sørger for at lagerholdet totalt er lavere (og dermed bindes mindre kapital) og det er større rullering av varebeholdningen. Dette gir oss lavere priser og nyere produkter.

9006942[/snapback]

 

Komplett har eget lager, og når det står at det er 100 skjermer på lager skal det mye til at samtidige bestillinger/reserveringer er årsaken til at de plutslig ikke har noe som helst.

 

AtW

Lenke til kommentar

Syntes jeg kjenner igjen situasjoen. Har opplevd det flere ganger på Elkjøp/Lefdal

"Ja det står her at vi har 3 på lager" og så forsvinner selgeren, men kommer tilbake tomhendt. "Uh, det var visst ingen igjen".

Hadde vært artig å se lagerplukkeren hos Komplett som kjører trucken bort til hylla der skjermene skal ligge, for så å finne et digert hull :)

Lenke til kommentar
Flytt til Hong Kong. Tingene jeg bestiller fra ebay kommer fortere derfra (og fra usa) enn fra sandefjord.

9013872[/snapback]

 

Jeg tror deg Jurgis, jeg har erfart det samme selv. Det er ganske utrolig, men ikke spesielt overraskende. Hver gang jeg bestiller varer på nettet, så tar "Posten" og farter rundt, unødvendig langt rundt, med denne pakken. Pakken ankommer Oslo (4 mil nord for Son, der jeg bor), så sender de pakken forbi Son, og videre til Sarpsborg. Det er 6 mil syd for Son, og Posten har sikkert produsert CO² i bøttevis på denne rundturen sin. Et døgn etter, ankommer trolig Postens kamel Son med pakken min. Hvis jeg er heldig da.

Tilbake til trådstarters tema, det du beskriver er dessverre vanlig praksis hos en del webshopper. I steden for å være ærlige, så sjangser de på å lure noen kunder med denne praksisen. Det er sjofelt gjort, og respektløst overfor kundene deres.

9014048[/snapback]

 

Komplett gjør det samme hos meg. Sandefjord -> Oslo -> Sarpsborg -> Moss. Bedriftspakker går Sandefjord - Sarpsborg og blir kjørt ut direkte på døra til meg.

Lenke til kommentar

Det er greit det wiak, men det er ikke det vi diskuterer i denne tråden. Her er det snakk

om varer som butikken bekrefter er på lager, og det i stort antall. Enkelte webshopper lyver om hva de har på lager, og av en eller annen merkelig grunn, så tror de at kundene godtar det. Ærlighet varer lengst, gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...