Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Noen "få" problemer med pcen min [Nye problemer]

Anbefalte innlegg

Nå virker ikke alltid usb tastaturet heller, og disken er ikke der når jeg skal installere windows. Den kommer sikkert tilbake etter et par restarter, men det skal jo ikke vere slik. Det er nok bare til å ligge inn en bestilling. Virker det ikke etter det må det vere psu som ikke er som den skal...

9191529[/snapback]

Jeg bare leser..prøve å finne en delay funksjon, som burde kanskje stilles inn.

vedrørende disken.

Når det gjelder bestilling osv, så er det kun deg som kan avgjøre det.

Hva du skal bestille, er selvfølgelig og en vurdering.

Det mulig at du kan finne komponenter som er rimelige, og at du må ikke nødvendigvis ta hensyn til det du har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har, som tidligere nevnt, bestilt denne http://datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=1&ha...07784&info=true

Det skal vel passe med denne http://datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=1&va...arenr=&sm=10483 eller?

9191583[/snapback]

Du burde bruke litt tid på det, eller at kanskje noen kommer med noe erfaringer og anbefallinger, gjerne fra folk som har amd systemer.

Kortet virket som at noen likte ikke så godt, vifte problemer og annet.

Det er så mye billig på denne fronten nå, at du kunne som sagt, se litt rund ja, eller få noe råd fra datakjeden.

Lenke til kommentar

Det er så mye å velge, men var ikke CPU du tenkte altfor dyrt da?

Du kan godt stille spørsmål om råd under kategori Hovedkort.

Poeng må være at du får kjøpt nødvendige og til nå #usikre# komponenter, slik at når du setter de i sammen, så skal det fungere, og du er liksom ferdig med det.

Det du muligens vil prøve å spare nå, vil fort forsvinne bare i frakt, hvis du må bestille noe rett etterpå.

Det er mange flinke på forumet som sikkert vil komme med forslag til et ferdig oppsett.

Skjermkort har du. Å ha et luksus Hovedkort er ikke noe poeng, til normal bruk.

Men å ha et kort som har litt kvalitet er ikke forkastelig heler.

Men hvordan går det med den andre da.?

-har du fjernet pci nettverkskort

-har du koplet strøm til hardisken, med å skifte til et annet kabel

-har du koplet fra kabelen som går fra Slå av /på brytter til hovedkort, for så å kortslutte rett på de 2 pinner på kortet (da vet du at det er ikke brytter som fusker)

for så å prøve igjen?

Du har mulighet å forsøke, slik at du kan bekrefte at det er ikke bare kortet, men PSU og.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Men hvordan går det med den andre da.?

-har du fjernet pci nettverkskort

-har du koplet strøm til hardisken, med å skifte til et annet kabel

-har du koplet fra kabelen som går fra Slå av /på brytter til hovedkort, for så å kortslutte rett på de 2 pinner på kortet (da vet du at det er ikke brytter som fusker)

for så å prøve igjen?

Du har mulighet å forsøke, slik at du kan bekrefte at det er ikke bare kortet, men PSU og.

9194211[/snapback]

Har ikke testet det, men siden jeg allerede har bestilt kort så, tar vi eventuelle problemer etter det er installert.

Lenke til kommentar

wiberos og sniken, det er helt klart at det er feil med hovedkortet :)...jeg vil si det ikke er noe mer å teste ut nå. Iblant må man bare kaste inn håndkledet ;)...(men så klart, går jo an å teste etterpå hvis det fremdeles er feil :) (noe man selvfølgelig ikke håper på))

Endret av -Codeman
Lenke til kommentar

Hovedkortet du kom med sist der, er nøyaktig det samme som det første, bortsett fra innebygd Firewire og SLi mulighet. Opp til deg om du trenger det men.. Har førstnevnte kort selv i to maskiner i heimen. Ingen problemer med dem, bortsett fra at chipsetvifta bråker noe helt intenst. Men jeg har en liten viftestyring på den da, så null problem.

Lenke til kommentar
wiberos og sniken, det er helt klart at det er feil med hovedkortet :)...jeg vil si det ikke er noe mer å teste ut nå. Iblant må man bare kaste inn håndkledet ;)...(men så klart, går jo an å teste etterpå hvis det fremdeles er feil :) (noe man selvfølgelig ikke håper på))

9195233[/snapback]

JoJo Codeman

Man er nød til å se ting i sammenheng, og hjelp som hver enkelt av oss er villig å gi, må ha en målsetning.

Det har aldri vert målsetning å gjenopplive en stein daud hest, eller prøve seg i evighet på noe som uansett hva, kommer med feilmeldninger.

For Sniken_123 sin del, så viste han fra begynnelse ikke vilje for å kjøpe nytt.

At han prøvde å feilsøke videre, var fornuftig. Han oppdaterte Bios til og med. Bare det, er mye bedre for meg som en frivillig forum deltaker, enn om jeg hadde ”tippet at kortet var feil, kjøpe nytt.

Han hadde en Bios versjon som faktisk vi kan ikke finne i produsentens dokumentasjon. GA-K8NF-9 F1 finnes ikke henvisninger til, samtidig som kortets dokumentasjon viser at man kan gjøre mange feil.

Se på dokumentasjon vedrørende pci sloter og IQ fordeling, eller se på drivere som blir levert med kortet og mye annet.

Til slutt bestemte han seg for å kjøpe nytt kort. Det er der som kommer slutt på feilsøkning.

For meg det har vært underordnede om at det var hardware feil. Prosessen med tiltak som kunne baseres for kun egen insats var derimot overordnet, så lenge det var tegn på liv, og så lenge det var feilmeldninger, som aleine og kun aleine kunne ikke bortforklares som hardware feil.

Slik ser jeg på det---så lenge det vi tilbyr, koster han ikke 5 øre. Ingenting mer eller mindre.

Jeg tror at du vet at det var ikke andre intensjoner enn det men velger å svare allikevel på det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...