Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Noen "få" problemer med pcen min [Nye problemer]

Anbefalte innlegg

Sjekk også at skjermkort og annet står skikkelig nede i slot-en sin, og at diskkabler og lignende ikke har glidd (halveis) ut. Husk å sjekke begge ender av kablene.

Dersom dette ikke hjelper kan du plukke ut en og en ram-brikke for å se om det er en av dem som er defekt.

Neste punkt er å koble fra strømkrevende komponenter som ikke er nødvendige for å starte, f.eks andre disker enn boot-disken.

Dersom du har et mindre strømkrevende skjermkort liggende kan du prøve å bytte til det.

Virker det nå så trenger du en ny/kraftigere strømforsyning.

Dersom du fortsatt har problemer kan du prøve å resette biosen. Ta ut batteriet i 30 minutter før du setter det inn igjen.

Dersom problemet ikke er borte nå, så tror jeg at du trenger nytt hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til TheEmo

Hvorfor er WoRkinG dum? Du vil antageligvis synes jeg er dum som spør. Hvis man ikke har fikla en del inne i kabinettet på en maskin, og ikke har nok erfaring til å se hva de forskjellige kontaktene, slottene, kablene osv er til og hvor de skal, er bytte av hovedkort en veldig tidkrevende og stressende oppgave. For ikke å si en skremmende oppgave.

Jeg ser Sniken har skrevet her flere ganger, og har nok noe innsikt, men du fremmer ikke akkurat lysten til å lære noe her når du kaller folk dumme bare fordi de ikke har din type erfaring. Du er rett og slett en nett-bølle som ikke eier sosial intelligens.

WoRkinGs forslag er ikke dumt. Det er kanskje ikke det beste forslaget, men det er ikke dumt. En reparasjon er kanskje påkrevet, men det er ikke sikkert det er nødvendig å sende den avgårde på reparasjon. Det er mulig Sniken har nok erfaring og kunnskap til å klare det selv. Dette vet jeg ikke, og jeg vet ikke om du vet det, men å kjefte på noen som er nye kun fordi de fremmer et forslag som for deg synes å være en altfor enkel løsning på problemet er ikke riktig.

Vær du bare glad for at de fleste syns DU er for dum til å rapportere deg for ufin oppførsel i dette forumet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå trenger jeg sannelig hjelp igjenn fra dere kloke folk.

Nå har det oppstått en del nye problemer med mysterie maskinen min...

Jeg reinstallerte også windows og ble kvitt noen av små problemene. Jeg har også kjøpt meg 8800 GTS skjermkort siden sist. Kortet funket uten problemer :w00t:

Det å reinstallere har jeg gjort mange ganger så det skulle vere enkelt, men nei da. Etter å hå installert alle drivere fryser pcen seg helt etter ca 2 min innpå den. Dette skjedde de to første gangene jeg installerte windows. Den tredje gangen jeg installerte windows funket det som det skulle og den sitter jeg og skriver med nå.

De gamle problem 1, 2 og 3 er der fremdeles, men problem 1 varierer litt. Av og til fryser pc'en litt seinere i oppstarts sekvensen, sån ca rett før windows loading screenen kommer.

Nytt problem 6:

Den ene hardisken min går ikke an å komme inn på, utenom i sikkerhets modus. Når jeg trykker på den (i normal modus) fryser bare pcen og eneste vei videre er å restarte manuelt. (de andre problemene er der selv om jeg kobler ut denne hardisken)

Nytt problem 7:

Plutselig kan det komme opp en lignende blåskjerm som i gammle problem 4, med dunmping av minne, denne blåskjermen er bare litt mindre tekst i. forige gang det kom opp holdt jeg på med automatiske oppdateringer. Dette problemet er litt mer av den skjeldene sorten.

Nytt problem 8:

Av og til starter jeg opp ute at det interne nettverkskortet (en inngangen på hovedkortet) eksisterer i systemet. Lokal tilkobling er rett og slett borte. Dette løste jeg ved å sette inn et gammelt nettverkskort som jeg hadde liggende. Etter ett par dagers bruk med det nye (gamle) nettv. kortet, kom det gamle plutselig tilbake, og jeg kunne bruke det som om ingenting hadde skjedd :ohmy:

Så hva kan vere galt?? Hovedkort? PSU? RAM? Ledninger? Noe helt annet? :hmm:

Frister mest å kjøpe ny pc, men det er uaktuelt. Håper det er noen smartinger der ute som kan hjelp meg..

Endret av Sniken_123
Lenke til kommentar

Hvilket HK har du? Og hvordan disker?

Har hatt noen lignende problemer med den ene maskinen her også, men det plager ikke meg så mye egentlig. Det som skjer her er at maskinen ikke får dumpet minne tror jeg. For når det har kommet blå skjerm vil ikke maskinen reboote sånn helt uten videre. Jeg må ha den avslått en liten stund slik at alt får tømt seg på en måte... :dontgetit:

Så det kan jo kansje være rammen som er problemet..

Lenke til kommentar

Har snakket litt med en kamerat om problet i dag og han anbefate å oppdatere bios på HK. Vis dette er av eldere utgave og man setter inn nyere hardware i maskinen kan dette skape problemer for komunikasjonen på HK. Hvis du ikke har gjort dette kan det kansje være en løsning.. Men som han sa er det nok en feil i/med HK som skaper disse problemene for deg...

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte bios med et program som følgte med HK cd'en. Når jeg skulle restarte etter oppdateringen var fullført, er bare skjermen svart og så kommer det sånne piip som kommer når noe er feil. Et pip varer i ca 2sek så er det en pause på ca 5sek så kommer et nytt pip på 2sek og slik forsetter det ut i evigheten. Hva er det som er feil med denslags piping? Tror det var noe lignende piping når jeg prøvde å resette bios ved å ta ut batteriet, får ca 2 år siden.

Er det HK som er feilen her? Er eneste løsning å kjøpe nytt?

Lenke til kommentar

Det står helt sikkert noe om feilkodene ved ulike pip i maualen til hovedkortet. Hvis du gjorde en BIOS-update og maskina nekter å gi deg bilde etter den.. Kan det høres ut som om BIOS-updaten ble korrupt. Da er du vel rimelig ute å kjøre om jeg ikke tar helt feil..

Lenke til kommentar

I manualen står det:

"Continous long beeps: DRAM error"

"Continous short beeps: Power error"

Er 2sek kort ellr langt pip?

Men det skal vel ikke vere noe gale med ramen eller psu ved en bios uppdate? Eller er det den nye uppdaten som har funnet feilen som den gamle bios ikke fant, og nekter å starte?

Lenke til kommentar

Hvis du har pip på 2 og 5 sekunder, vil vel det på 2sek være kort.. Skulle vel være rart om den nye BIOSen oppdager nye problemer. Men det kan jo godt hende.

Prøv å ta strømmen ut av ting du strengt tatt ikke trenger for å starte maskinen. Harddisker optiske drev osv, for å sjekke "power error." DRAM error, da må du prøve å ta ut en og en minnebrikke. Husk at med kun en brikke i, må du ha den i den første sloten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...